Gra o słodkim kociaku podbiła serca graczy praktycznie z dnia na dzień. Trofea na szczęście nie powinny sprawić nikomu problemów, głównie znajdźki oraz speedrun na sam koniec.
[poll id=”176″]
- Stopień trudności wbicia platyny: 3/10
- Czas do zdobycia platyny: 10 – 12 godzin (z poradnikiem można zejść do 4 – 5 godzin)
- Liczba trofeów: x1/ x7 / x9 / x8
- Trofea online: 0
- Minimalna liczba przejść: 2
- Trofea możliwe do przeoczenia: BRAK (wybór rozdziałów)
- Zglitchowane trofea: BRAK
Krok po kroku:
KROK #1 – Ukończyć grę + znaleźć wszystkie znajdźki
Pierwsze przejście zalecam rozegrać stricte pod fabułę, bo naprawdę warto. Delektujcie się grą i wspaniałą oprawą jaka będzie Wam towarzyszyć podczas całej przygody. Pierwsze przejście, licząc lizanie ścian i zebranie wszystkich znajdziek powinno zająć Wam około 6-8 godzin (no chyba, że lecicie z poradnikiem od razu, to znacznie mniej). W tym kroku, możecie zbierać wszystkie znajdźki (wspomnienia, odznaki, drapanie, itd.) i zrobić szereg innych pucharków, albo zostawić to sobie na koniec i wrócić do poszczególnych rozdziałów, w których coś przeoczyliście. Jeśli nie chcecie później wracać, koniecznie zajrzycie najpierw do opisu trofeum Przypominam sobie! / I Remember!, gdzie wyszczególniłem wszystko co trzeba zrobić w każdym rozdziale.
KROK #2 – Speedrun
Jedno trofeum wymaga ukończenia gry poniżej 2 godzin. Nie jest to trudne, ale trzeba już znać dobrze grę, albo stosować się do mojego filmiku, który zamieściłem w opisie pucharka Jestem szybkością / I am Speed. Zalecam zostawić to sobie jako osobne przejście. Można co prawda połączyć wszystko w jeden idealny run, ale wymaga to idealnej znajomości każdego przedmiotu, albo po prostu wcześniej obejrzeć filmiki ze znajdźkami + speedrun i nauczyć się ścieżek na pamięć. Uważam jednak, że taki sposób psuje mocno grę (szczególnie, gdy gracie pierwszy raz), dlatego też rozłożyłem całość na 2 przejścia.
Zabrania się kopiowania bez zgody autora!
Wszystko gotowe / All Done
Odblokuj wszystkie trofea. / Unlock all trophies.
Wspaniała gra i bardzo przyjemna platyna. Nie będziecie mieć z nią większych problemów, a dzięki poradnikowi możecie uporać się z całością w przeciągu kilku godzin.
Mały gaduła / A Little Chatty
Miauknij 100 razy. / Meow 100 times.
Miauczymy wciskając przycisk . Wystarczy zamiauczeć 100 razy i gotowe. Możecie również miauczeć w trakcie przerywników filmowych (ale nie wiem czy to akurat jest liczone).
Kot-a-pulta / Cat-a-Pult
Podskocz 500 razy. / Jump 500 times.
Jak to w kocim życiu bywa, w trakcie całej wykonacie sporo skoków. Skoku dokonujemy podchodząc do jakiegoś obiektu, gdzie pokaże się znaczek . Wciskamy go, żeby wskoczyć i trzeba tak zrobić 500 razy. Trofeum wpadnie samoczynnie w trakcie gry, więc nie zwracajcie na niego uwagi. Mi osobiście wpadł już w Rozdziale #4.
Produktywny dzień / Productive Day
Śpij ponad godzinę. / Sleep for more than one hour.
W większości rozdziałów znajdziecie miejsca, gdzie będziecie mogli się przespać. Najwięcej takich miejsc jest w Rozdziale 4, ale nie ma znacznie gdzie tego dokonacie. Miejsce takie jest oznaczone znaczkiem . Wystarczy do niego podejść, wcisnąć przycisk i kotek się położy. Możecie zostawić tak grę na godzinę, ale pamiętajcie żeby nie wyłączył się wam kontroler, inaczej w grze zrobi się pauza i czas nie będzie liczony. Możecie wyłączyć w opcjach automatyczne wyłączanie pada, lub ruszyć gałkami co kilka minut.
Bum szaka laka / Boom Chat Kalaka
Wrzuć piłkę do kosza. / Dunk the basketball.
Można to zrobić tylko i wyłącznie w Rozdziale 4 – Slumsy. Obok Strażnika (robot z charakterystyczna czapką i kijem), po prawej stronie, będą schody i piłka do koszykówki. Poniżej będzie wiadro, do którego musicie stoczyć piłkę. Trzeba podejść do niej idealnie prosto, lekko ją popchnąć i liczyć że traficie, inaczej potoczy się w innym kierunku i przeleci obok wiadra. Jeśli Wam się nie uda, trzeba zrestartować punkt kontrolny, ponieważ piłka nie wróci na górę dopóki tego nie zrobicie.
Filmik:
Sprawdź te kocie ruchy / Can't Cat-ch Me
Ukończ pierwszą ucieczkę przed zurkami i nie daj się złapać. / Complete the first Zurk pursuit without being caught.
Jedyne trofeum, które może narobić Wam problemów, ponieważ sporo zależy tutaj od losowości. Zrobicie je tylko i wyłącznie w Rozdziale 2 – Martwe Miasto. W pewnym momencie dojdziecie do martwego robota, a zaraz po nim traficie do alejki, w której będą ścigać Was zurki. Musicie przed nimi uciec i nie pozwolić aby jakikolwiek przykleił się do Was. Jeśli pojawi się ikonka , oznacza to że zurk się przykleił i musicie zrestartować pościg od ostatniego punktu kontrolnego. Zanim to zrobiłem zajęło mi to dobre kilkanaście powtórek i zauważyłem, że koniecznie trzeba trzymać się ścian, tam gdzie to możliwe. W 90% przypadkach, zurki nie trafią Was, gdy jesteście wręcz przeklejeni do ściany. Trzeba również cały czas zygzakować, na większym terenie mniej, a w ciasnych alejkach nieco bardziej. Najtrudniejszy moment wg mnie jest wtedy, gdy biegniemy wzdłuż płotu, a obok grupa zurków. W pewnym momencie płot się kończy i trzeba natychmiast zrobić ruch w prawo i lewo, a następnie przykleić się do kolejnej ściany, żeby kolejna grupa nie przykleiła się do Was. Jak już pisałem, ten pucharek to duża losowość i często przyklei się do Was jakiś zurk, który przyleciał dosłownie zza ekranu. Próbujcie aż do skutku, na pewno w końcu Wam się uda.
Filmik:
Kot-mandos / Sneakitty
Przedostań się przed Śródmiasto, nie pozwalając, aby wykryli cię Wartownicy. / Go through Midtown without being detected by the Sentinels.
W Rozdziale 10 – Środmiasto, po zaniesieniu kamizelki ochronnej oraz kasku Blazerowi, zaniesie Was do fabryki, w której będą drony Wartownicy. Całość jest podzielona na 2 segmenty, fabryka oraz budynek mieszkalny, w którym mieszka Klementyna. Pamiętajcie, że dron nie może Was w ogóle zauważyć, jeśli barwa światła zmieni kolor na żółty lub czerwony, oznacza to że Was zobaczył i musicie zrestartować grę od ostatniego punktu kontrolnego. Opiszę poniżej mniej więcej sposoby jak sobie radzić z dronami w danym miejscu.
Fabryka:
- Pierwszy dron będzie latał od prawej do lewej strony i z powrotem, bardzo łatwo go ominąć, wystarczy poczekać.
- Gdy przejdziecie przez drzwi i mały mostek, zobaczcie drona, który stoi w miejscu i patrzy na lewo i prawo. Możecie się schować za skrzynią, która stoi przed nim (zobaczycie, że snop światła przez nią nie przechodzi). Musicie wskoczyć na platformę za nim, gdy patrzy w prawą stronę (jego lewa) i aktywować dźwignię, po czym wrócić od drugiej strony, skradając się za skrzynią i przechodząc przez właśnie otwartą bramę.
- Teraz będzie sporo dronów, które stoją w miejscu oraz podwieszone skrzynie na hakach. Jak możecie się domyślić musicie się odpowiednio chować za skrzynią, żeby dron Was nie zobaczył.
- W kolejnym pomieszczeniu robicie to samo, tyle że drony będą po obu stronach i trzeba zmieniać stronę chowania się za skrzynią.
Budynek mieszkalny:
- Na parterze będą 2 drony, stojące w miejscu i patrzące na prawo i lewo. Idźcie prawą stroną i możecie schować się za kolumną i innymi rzeczami. Poczekajcie aż nie będzie patrzył na schody i wbiegnijcie na nie.
- Na górze musicie przejść na prawą stronę po balustradach, ale uważajcie na drona, który tam lata. Poczekajcie aż będzie leciał w przeciwną stronę, wejdźcie na balustradę i schowajcie się za skrzynią, która tam stoi. Gdy przeleci obok Was, biegnijcie dalej w stronę schodów na kolejne piętro.
- Na samej górze, zaraz za schodami będzie dron, ale możecie przebiec za jego plecami, wskoczyć na balustradę i przebiec na drugą stronę po oświetleniu (czy cokolwiek to jest). Pod mieszkaniem Klementyny będzie latać jeden dron, więc musicie poczekać aż poleci w drugą stronę i wtedy możecie wskoczyć do mieszkania.
- W mieszkaniu musicie odszyfrować wiadomość, klikając przy lampie nocnej w kuchni, dyfuzorze na stoliku w salonie, manekinie w łazience oraz wejść w salonie na górę po szufladach i kliknąć przy kolorowym kamieniu.
- Gdy będziecie wychodzić z mieszkania, uważajcie na drona, który tam lata. Jak tylko się odwróci, wskoczcie na balustradę i belkę łączącą obie strony.
- Z tej belki możecie zeskoczyć bezpośrednio na piętro niżej, na kolejną belkę z oświetleniem, a z niej na sam parter i uciec z tej lokacji, a przy tym otrzymać trofeum.
Ostatnie życie / No More Lives
Zgiń 9 razy. / Die 9 times.
Najszybciej zrobicie to w trakcie jakiejkolwiek ucieczki przed zurkami, tylko wtedy możecie zginąć w tej grze. Pierwszy pościg będzie już w Rozdziale 2 – Martwe Miasto i tam najlepiej to zrobić. Trofeum na pewno Wam wpadnie samoczynnie w trakcie robienia pucharka związanego z ucieczką przed zurkami i nie daniem się złapać, czyli Sprawdź te kocie ruchy / Can’t Cat-ch Me.
Skrecz / Scratch
Podrap płytę winylową w klubie. / Scratch the vinyl in the club.
W Rozdziale 10 – Śródmiasto, traficie w pewnym momencie do nocnego klubu (jest to część fabuły, więc nie da się tego pominąć). Na jednym ze stolików będzie leżeć płyta winylowa, podnieście ją wciskając po czym połóżcie ją na odtwarzaczu jednego z didżejów (pojawi się ikonka, gdy podejdziecie bliżej z płytą). Gdy ją położycie, zmieni się muzyka w klubie, a Wy musicie ponownie wcisnąć , aby podrapać płytę, a przy okazji dostać również trofeum.
Filmik:
Pacyfista / Pacifist
Ukończ pierwsze Kanały bez zabijania zurków. / Complete the Sewers without killing any Zurks.
Można to zrobić tylko i wyłącznie w Rozdziale 8 – Kanały. Etap zaczynacie od płynięcia kładką razem z Momo (wcześniej dostaniecie od Doktora lampę ultrafioletową, która zabija zurki). W trakcie całego rozdziału, nie możecie użyć lampy ultrafioletowej () na zurkach! Dlatego trzymajcie palec z dala od tego przycisku. Bez problemu będziecie w stanie im normalnie uciec, dlatego też lampa nie jest aż tak potrzebna. Trofeum otrzymacie dopiero po dotarciu do Rozdziału 9 – Mrowioska.
Jestem szybkością / I am Speed
Ukończ grę w mniej niż 2 godziny. / Complete the game in less than 2 hours.
Zalecam zrobić to trofeum dopiero przy drugim podejściu, gdy znacie doskonale grę i sposoby na wszelkie zagadki. Oczywiście można podejść do tego na dzień dobry, ale będziecie musieli oglądnąć filmik poniżej i nauczyć się ścieżek na pamięć. 2 godziny to bardzo luźny czas, nawet popełniając sporo błędów i ponosząc kilka razy śmierć spokojnie się wyrobicie. Moje przejście zajęło mi około 1:42:00, a popełniłem kilka błędów po drodze. Czas możecie sprawdzić zawsze w menu głównym, pod okienkiem z zapisem. Najważniejsze to skupić się na pchaniu fabuły i nie bawić się w znajdźki (jest możliwe zrobienie platyny w jednym przejściu, ale tak jak pisałem, musielibyście znać idealnie rozkład każdej znajdźki). W Rozdziale 4 – Slumsy, musicie szybko znaleźć 3 notatniki oraz najlepiej zrobić od razu poncho (wszystko opisałem w trofeum: Przypominam sobie! / I Remember!). Koniecznie róbcie kopię zapisu do chmury lub na pendrive po każdym rozdziale! Najtrudniejsze mogą być ucieczki przed zurkami czy dronami, ponieważ najłatwiej tutaj zginąć. W przypadku śmierci czy załadowania punktu kontrolnego, czas jest cały czas liczony! Dlatego kopia zapisu będzie bardzo przydatna, żeby wrócić na początek rozdziału i spróbować ponownie. W trakcie pauzy nie, więc w razie czego możecie spokojnie zatrzymać grę, gdy będziecie tego potrzebować.
Poniżej moje czasy na koniec każdego rozdziału:
- Rozdział 1 – Za Murem – 7:00
- Rozdział 2 – Martwe Miasto – 12:06
- Rozdział 3 – Mieszkanie – 17:28
- Rozdział 4 – Slumsy – 26:59
- Rozdział 5 – Dachy– 32:46
- Rozdział 6 – Slumsy Część 2 – 40:54
- Rozdział 7 – Ślepy Zaułek – 49:34
- Rozdział 8 – Kanały – 58:45
- Rozdział 9 – Mrowioska – 1:01:43
- Rozdział 10 – Śródmiasto – 1:16:06
- Rozdział 11 – Areszt – 1:34:10
- Rozdział 12 – Pomieszczenie Kontrolne – 1:42:00
Filmik:
Nieudany skok / Missed Jump
Zalicz upadek w mieście. / Fall inside the city.
Trofeum fabularne, nie do pominięcia. Dostaniecie je na początku Rozdziału 2 – Martwe Miasto.
Kres samotności / Not Alone
Spotkaj B-12. / Meet B-12.
Trofeum fabularne, nie do pominięcia. Dostaniecie je w trakcie Rozdziału 3 – Mieszkanie.
Kot zwędził ci język? / Cat Got Your Tongue?
Uzyskaj od B-12 tłumaczenie wypowiedzi robota. / Have B-12 translate a robot.
Trofeum fabularne, nie do pominięcia. Dostaniecie je w trakcie Rozdziału 4 – Slumsy.
Kocie ścieżki / Catwalk
Dotrzyj do Śródmiasta. / Reach Midtown.
Trofeum fabularne, nie do pominięcia. Dostaniecie je na początku Rozdziału 10 – Śródmiasto.
Al-kot-raz / Al-Cat-Raz
Traf do aresztu. / Go to jail.
Trofeum fabularne, nie do pominięcia. Dostaniecie je na początku Rozdziału 11 – Areszt.
Przejrzyj na oczy / Eye Opener
Ukończ grę i odblokuj miasto. / Complete the game and open the city.
Trofeum fabularne, nie do pominięcia. Dostaniecie je po ukończeniu ostatniego Rozdziału 12 – Pomieszczenie Kontrolne.
Jaka to miaulodia / Meowlody
Przynieś wszystkie partytury do Morusque. / Bring all the music sheets to Morusque.
Czytaj opis trofeum: Przypominam sobie! / I Remember!
Ciekawość zabiła kota / Curiosity Killed the Cat
Załóż na siebie papierową torbę. / Wear the paper bag.
W Rozdziale 4 – Slumsy oraz Rozdziale 6 – Slumsy Część 2, będzie kilka miejsc, w których leża papierowa torba. Najbliższe znajduje się na przeciwko Strażnika oraz obok Morusque (robot z gitarą). W mieszkaniu Momo również znajdziecie jedną torbę. Wystarczy podejść pod taką torbę i wcisnąć . Kot włoży głowę do środka i przez chwilę będziecie mieć odwrócone sterowanie.
Kot-a-strofa / Cat-a-strophe
Spróbuj rozegrać partię madżonga z robotami. / Try to play mahjong with the robots.
Na początku Rozdziału 9 – Mrowioska, po obejrzeniu przerywnika filmowego, wskoczcie po drewnianej drabince do góry i powinniście zobaczyć dwa roboty przy stoliku grające w mahjonga. Wskoczcie im na stolik, rozwalcie klocki i otrzymacie trofeum.
Najlepszy przyjaciel kota / Cat's best friend
Otrzyj się o 5 robotów. / Nuzzle up against 5 robots.
Czytaj opis trofeum: Przypominam sobie! / I Remember!
Przypominam sobie! / I Remember!
Zgromadź wszystkie wspomnienia B-12. / Gather all B-12 memories.
W opisie tego trofeum zamieszczam wszystkie znajdźki, które są wymagane do platyny. Ułożone są wg kolejności zdobywania w każdym rozdziale, więc bez problemu można zrobić pierwsze przejście i zaliczyć wszystko co trzeba. Podążając za poniższym opisem, wbijecie również trofea związane ze wspomnieniami, odznakami, drapaniem, ocieraniem, muzyką oraz innymi, które są potrzebne do platyny. Drapanie odbywa się w taki sposób, że najpierw musicie podejść pod miejsce, gdzie można to zrobić (oznaczone przyciskiem ), po czym wciskacie i na przemian naciskacie i . Muzykę będziecie musieli zanieść robotowi Morusque, którego znajdziecie w Slumsach (Rozdział 4), aby zaliczyło trofeum. W razie pominięcia jakiejkolwiek znajdźki, możecie do niej wrócić korzystając z wyboru rozdziałów. W razie śmierci lub restartu punktu kontrolnego, będziecie musieli ponownie zaliczyć takie czynności jak drapanie czy ocieranie. Zapisywane na bieżąco są tylko wspomnienia oraz odznaki. W przypadku drapania czy ocierania, nie jest wymagane zaliczanie każdej z nich, punktów w grze z tymi aktywnościami jest znacznie więcej więc spokojnie można część omijać.
Wszystkie znajdźki wg kolejności rozdziałów:
Filmik ze wszystkimi znajdźkami wg kolejności powyżej:
Telekot / Télé à chat
Przeskocz przez wszystkie kanały w telewizji. / Browse through all of the TV channels.
W Rozdziale 4 – Slumsy oraz Rozdziale 6 – Slumsy Część 2, musicie wskoczyć na samą górę jednego z budynków. Mniej więcej w centralnym punkcie mapy, będzie stała kanapa na dachu oraz telewizor. Na kanapie będzie pilot, podejdźcie pod niego i wciskacie cały czas , żeby zmieniać kanały. Klikajcie aż nie wskoczy Wam trofeum.
Odznaki / Badges
Zgromadź wszystkie odznaki. / Collect all badges.
Czytaj opis trofeum: Przypominam sobie! / I Remember!
Terytorium / Territory
Podrap coś w każdym rodziale. / Scratch in every chapter.
Czytaj opis trofeum: Przypominam sobie! / I Remember!