Chernobylite – Poradnik do trofeów i osiągnięć


Postaw mi kawę na buycoffee.to

Chernobylite to bardzo klimatyczna i wciągająca gra. Platyna jest prosta i nie wymaga dodatkowych godzin, aby ją zdobyć. Problem zaczyna się, gdy zapisy się nam wysypują, a gra wyłącza. Dlatego koniecznie róbcie kopie zapisów!

 

Jak oceniasz trudność platyny w Chernobylite?

View Results

Loading ... Loading ...

 

  • Stopień trudności wbicia platyny: 2/10
  • Czas do zdobycia platyny: 20 godzin
  • Liczba trofeów: platynax1zlotox5 x9 x20
  • Trofea online: 0
  • Minimalna liczba przejść: 1 + ewentualne powtórki wyborów
  • Trofea możliwe do przeoczenia: BRAK
  • Zglitchowane trofea: BRAK

 

Opinia znajduje się TUTAJ!

 

Wstępne wskazówki:

  • Koniecznie róbcie regularną kopię zapisu gry, ponieważ gra ma ciągle problemy z usuwaniem ich.
  • Jeśli w trakcie gry, pojawi się Wam błąd od zapisu, po czym zniknie możliwość zrobienia lub załadowania zapisu, nie wychodźcie pod żadnym pozorem z gry, inaczej przepadnie Wam cały zapis! Musicie poczekać kilka minut lub załadować kolejną misję i wtedy będzie znów można zrobić zapis. Najważniejsze to nie wyłączać gry, gdy pojawi się ten błąd.
  • Gra ma kilka ustawień trudności: zarządzanie (jak dużo materiałów musimy zebrać), walka (odporność i liczba przeciwników) oraz przetrwanie (leczenie się). Do platyny możecie dać wszędzie bardzo łatwy, jako że nie ma pucharków związanych z poziomem trudności.
  • Całość opiera się na dziennym robieniu misji. Na jeden dzień możecie zrobić jedną misję i jeśli z niej wyjdziecie lub ją zawalicie, to będziecie mogli ją powtórzyć następnego dnia (pojawi się też kolejna misja, ale lepiej robić je po kolei).
  • Zawsze sami róbcie główne misje (czerwony znaczek przy danej lokacji), nie zlecajcie ich towarzyszom, ponieważ często trzeba tam podejmować decyzje, które mają wpływ na późniejsze wydarzenia.
  • W wielu momentach będziecie musieli podejmować różne decyzje, które mają wpływ na późniejszą grę. Musicie podjąć odpowiednie kroki w niektórych miejscach, aby nie musieć ich później powtarzać.
  • Zawsze zgadzajcie się na robienie zadań Waszych towarzyszy, bądźcie mili i nie żałujcie im racji żywnościowych po ukończeniu misji.
  • Poza robieniem misji, będziecie mogli wysyłać towarzyszy na misje, aby znajdowali materiały. Koniecznie wysyłajcie ich gdziekolwiek mają więcej niż 80% szans na powodzenie. Jeśli jest mniej to towarzysz prawdopodobnie wróci ranny.
  • W razie wybrania nieodpowiedniej decyzji, będziecie mogli do niej wrócić przy pomocy urządzenia Komory Radiacyjnej / Radiation Chamber. Zmiana decyzji kosztuje 3 czarnobylity i poza samą decyzją, nie tracicie nic więcej.
  • Na każdej mapie będziecie mieć znaczniki ze znakami zapytania. Koniecznie je odwiedzajcie, ponieważ w wielu z nich są wskazówki odnośnie śledztw, które są bardzo potrzebne do pchnięcia fabuły.
  • Na początku zbierajcie wszystko jak leci oraz wybudujcie niszczarkę przedmiotów w bazie, dzięki czemu nie będziecie musieli ich wyrzucać na ziemię, tylko przerobić na potrzebne materiały.
  • Wybudujcie również Szlifierkę Przemysłową, przy której będziecie mogli robić wytrychy. Sporo miejsc jest zamkniętych i wymaga właśnie wytrychu, aby je otworzyć. Miejcie przy sobie minimum 3 lub 4 wytrychy.

 

Krok po kroku:

KROK #1 – Grajcie fabułę, odkrywajcie wskazówki i podejmujcie odpowiednie decyzje

Jak już wspomniałem we Wstępnych wskazówkach, w trakcie grania koniecznie odwiedzajcie na każdej mapie znaczniki ze znakami zapytania. Są to wskazówki do śledztw, za które są osobne trofea. Poza tym, skupcie się na podejmowaniu odpowiednich decyzji, aby później nie musieć wracać. W razie podjęcia złej decyzji, możecie umrzeć normalnie (tracicie wtedy część zasobów) lub skorzystać z Komory Radiacyjnej / Radiation Chamber, dzięki której zabijecie się, ale nic nie stracie. Zmiana decyzji kosztuje 3 czarnobylity, także upewnijcie się, że tyle macie. W razie czego możecie wybudować Syntezator Czarnobylitu / Chernobylite Synthesizer , przy którym można zrobić czarnobylit. Po powrocie, wracacie do punktu sprzed zabicia, a nie w momencie zmiany decyzji. Poniżej zamieszczam ważne decyzje, które musicie podjąć, aby nie tracić czasu później na wracanie do nich i ich zmianę.

Ważne decyzje, które trzeba podjąć w trakcie gry (kolejność chronologiczna):
Ważne decyzje zaznaczyłem kolorem niebieskim.

  1. Hakowanie serwerów NAR – w trakcie tej misji, zgłosi się do Was przez radio samotny łowca, który poprosi o zrobienie zadania dla niego. Musicie się zgodzić na wykonanie jego misji. Gdy już dojdziecie do momentu z komputerem, musicie wybrać kolejno Rozważ inną opcje > Wyczyść serwery NAR
  2. Mikhail w tarapatach – po uratowaniu Mikhaila, koniecznie poproście go o dołączenie do Was.
  3. Pamiątka z przeszłości – w bloku spotkacie chudego typa, który posiada linkę hakiem i ciemne gogle. Podczas rozmowy z nim będziecie musieli wybrać: Podsumuj moje opcje > Weź ulepszenie PDAMożecie ewentualnie wysadzić radar Duga, jako że ta decyzja nie ma dużego wpływu na przyszłość, jednak ulepszenie PDA zwiększa znacząco jego zasięg podczas skanowania.
  4. Stare dokumenty – w pewnym momencie traficie do piwnicy, gdzie jest sejf i pułapka. Po rozbrojeniu jej, będziecie mieć możliwość uzbrojenia ponownie pułapki. Zostawcie ją i nie uzbrajajcie jej! Jest to bardzo ważna decyzja!
  5. Zdrajca – spotkacie typa, który zwie się Konstanty i nie wydaje się groźny, ale przez radio będą Wam mówić, żeby go nie puszczać, bo może donieść wojskom NAR. Musicie przeszukać go, a następnie wypuścić. Ma to wpływ na późniejsze wydarzenia i jeśli go zabijecie, nie będziecie mogli zrobić innego trofeum.
  6. Spotkanie z Tarakanem – w trakcie misji, odezwie się do Was Tarakan i poprosi o zrobienie czegoś dla niego. Musicie się zgodzić na wykonanie zadania. W późniejszym etapie tej samej misji, spotkacie go w jednym z pokojów w blokach. Będziecie musieli podjąć decyzję odnośnie dokumentów, koniecznie wybierzcie opcję spalenia dokumentów.
  7. Głosy w lesie – ponownie spotkacie Konstantego, którego musicie uwolnić. Następnie znajdziecie go ponownie przy wejściu do obozu, gdzie poprosi Was o odurzenie jednego ze wspólników Olgi. Odmówcie mu i nie zgadzajcie się na jego warunki. Po rozmowie z Olgą, poproście ją, aby do Was dołączyła.
  8. Po różnych stronach barykady – traficie do podziemnego więzienia, gdzie w jednej z cel będzie mały chłopiec. Koniecznie go uwolnijcie i odeślijcie do obozu. Olga tego nie polubi, ale w bazie Wam powie, że to jednak była dobra decyzja.
  9. Szlak z okruszków – pod koniec misji, musicie poprosić Tarakana, aby dołączyć do Was
  10. Kilka rzeczy ze starej kryjówki – po dojściu do komputera, będziecie musieli pobrać z niego dane.
  11. Prawda o eksperymentach NAR – podobnie jak wyżej, gdy znów dojdziecie do komputera, ponownie pobierzcie z niego dane.
  12. Reakcja łańcuchowa – traficie na dach bloku, gdzie pojawi się helikopter i wrogie wojska. Musicie wybrać opcje poddania się, po czym traficie do więzienia, z którego będziecie musieli uciec oraz odzyskać Wasze rzeczy.
  13. Gruba ryba Mikhail poprosi Was o zrobienie czegoś, co okaże się opcją wysadzenia w powietrze helikoptera przy pomocy rakiety. Musicie mu odmówić wysadzenia helikoptera. Po powrocie do bazy Mikhail będzie chciał opuścić Wasz zespół, dlatego poproście go, aby z Wami został.
  14. Transport broni – gdy będziecie mieć opcję wysadzenia składu broni, zróbcie to pomimo sprzeciwu Oliviera.
  15. Egzamin końcowy – chudy typ z budynku w końcu się przedstawi, jest to Sashko. Gdy spotkacie go w pokoju z oknem, poprosi Was o wyskoczenie z niego. Zgódźcie się, skoczcie (nic się Wam nie stanie), a następnie poproście go, aby do Was dołączył.
  16. Sprzęt dla prawdziwych mężczyznSashko będzie miał dla Was misję, będzie chciał, żebyście wysadzili w powietrze konwój, który transportuje broń. Musicie zrezygnować z wysadzenia w ostatnim momencie (gdy już będziecie stali w oknie budynku). W razie czego, można również wybrać opcję wysadzenia, najwyraźniej nie ma to zbytniego wpływu na późniejsze wydarzenia, a jedynie na morale niektórych towarzyszy.
  17. Wymówki – spotkacie Semonova w jednym z namiotów badawczych (jeśli w tej misji spotkacie również 2 naukowców, darujcie im życie i pobierzcie dane z komputera). Wybierzcie opcję, aby go zabić.
  18. Atak na punkt kontrolny – dojdziecie do miejsca, gdzie będziecie kontaktować się przez radio z Sashko, trzeba wybrać kolejno: Zgodzić się > Poinformować o Cieniach > Naśladujcie Sashe > Pocieszyć Sashko > Nie zgodzić się.
  19. Porwanie – będziecie musieli porwać Kozlova w tej misji, wybory tutaj mają bardzo duże znaczenie, także gdy do nich przyjdzie wybierzcie: Rozpocznij porwanie Kozlova > Wyłączcie napięcie > Zastrasz go > Porwij > Wypuście Kozlova.
  20. Czarny StalkerOlga poprosi Was o odwiedzenie cmentarza/grobu. Spotkacie tam Czarnego Stalkera, z którym wymienicie kilka zdań. Warto zrobić wcześniej symulacje „Czarny Stalker”, dzięki czemu w trakcie rozmowy będziecie mogli wybrać opcję ujawnienia, że wiecie kim jest naprawdę.
  21. Trudna prawda – spotkacie ponownie Kozlova, który poprosi Was, abyście się udali w pewne miejsce na mapie. Zróbcie to, po czym pojawi się dialog z jednym z Waszych towarzyszy, nie ma znaczenia co wybierzecie podczas rozmowy z nim. Najważniejsze jest, że gdy wrócicie do Kozlova, powiedzcie mu że mały dzieciak (Glyeb), którego uratowaliście wcześniej znajduje się w pobliskim obozie. Po powrocie do bazy, będziecie rozmawiać z Olivierem o tym co się wydarzyło. Wybierzecie opcję, aby pozostał w bazie i wciąż z nim pracować.
  22. Na końcu pozostaje już wykonanie ostatniej misji związanej z napadem na Elektrownię. Ogólnie nie ma znaczenia jakie kroki tutaj podejmiecie, jako że trofeum jest po prostu za ukończenie tej misji. W razie czego, więcej opisałem w trofeum: zloto Przerwany cykl / Broken cycle.

 

Poradnik:

platyna Czarnobylitowa komunia / Chernobylite Communion
Zdobądź każde trofeum / Earn every trophy

Prosta i niedługa platyna, a przy tym pełna ciekawych decyzji, jakie musicie podjąć w trakcie gry. Od strony fabularnej nie ma się do czego przyczepić, jednak od strony technicznej to już inna para gaci.

 

zloto Przerwany cykl / Broken cycle 50
Dojdź do jednego z zakończeń gry / Reach one of the game endings

Ostatnia misja w grze, którą odpalamy bezpośrednio z tablicy, a nie przez lornetkę. By w ogóle móc ją odpalić musicie spełnić najpierw kilka wymogów, jak pozyskać 5 towarzyszy, znaleźć 5 urządzeń oraz przeprowadzić 4 śledztwa z tablicy w Waszym pokoju. W razie czego można mieć mniej towarzyszy, żeby odpalić ostatnią misję, jednak zalecam mieć całą piątkę, jako że idzie to wtedy znacznie sprawniej. Całą resztę zgarniecie podczas normalnej gry, zaś w przypadku śledztw, najważniejsze jest odwiedzanie znaczników ze znakami zapytania, jak tylko jesteście na jakiejś mapie, ponieważ często pod nimi są ukryte wskazówki do śledztw.

Wymagania, które trzeba spełnić, aby odpalić napad.

W trakcie ostatniej misji, dokonujemy napadu na słynną elektrownię. W trakcie gry, będziemy musieli podejmować różne decyzje, od których może zależeć życie naszych towarzyszy. Bez względu na to, jakie decyzje podejmiecie, trofeum i tak dostaniecie, ponieważ jest ono związane z ukończeniem gry w dowolny sposób. Nim jednak rozpoczniecie misję, będziecie musieli w bazie przypisać role towarzyszom. Warto dobrać role zgodne z nimi, czyli: Olivier oraz Sashko jak Infiltracja, Mikhail jako Szpieg, Tarakan jako Technik, a Olga jako Snajper. Poniżej wrzucam decyzję, które ja podejmowałem i ocaleli wszyscy kompani.

Decyzje w trakcie napadu na elektrownię:

  • Skorzystajcie z innej drogi, aby ominąć strażników na samym początku.
  • Niech Tarakan (Technik) przeciąży bramki, aby móc wejść.
  • Dajcie Oldze (Snajper) zabić innego snajpera na dachu.
  • Wyłączyć zasilanie w tunelach przy pomocy Tarakana (Technika).
  • Użyjcie kamuflażu oraz wykorzystajcie hasło, aby przejść obok strażników.
  • Zgódźcie się na plan Mikhaila (Szpiega), aby przejść obok naukowców.
  • Użyjcie alternatywnej drogi przez wentylacje.
  • Skorzystajcie z ładunków wybuchowych Sashko (Infiltracja), aby wysadzić drzwi.
  • Jeśli kierowaliście się decyzjami, które opisałem powyżej w poradniku, Kozlov zwolni wszystkich strażników i będziecie mogli przejść bez walki.
  • Na sam koniec gry, decyzja jest dowolna.

 

zloto Mroczny turysta / Dark tourist 50
Zwerbuj Michaiła / Recruit Mikhail

Mikhail to pierwszy towarzysz, jakiego przyjdzie Wam zwerbować (nie licząc Oliviera, który jest od początku). Zgłosi się do Was przez radio już trakcie pierwszych misji (około 2 dnia) i poprosi o wykonanie zadania dla niego. Musicie się zgodzić, a gdy przyjdzie do podjęcia decyzji odnośnie serwerów NAR, posłuchajcie go i je wyczyśćcie. W kolejnej misji będziecie musieli go uratować, po czym będziecie mogli go zwerbować do Waszej ekipy.

W razie podjęcia złej decyzji, będziecie mogli ją później zmienić, gdy wybudujecie Komorę Radiacyjną / Radiation Chamber, dzięki której możecie się zabić bez utraty żadnych przedmiotów z ekwipunku. Zmiana decyzji kosztuje 3 czarnobylity, które w razie czego możecie zbudować w Syntezatorze Czarnobylitu / Chernobylite Synthesizer.

 

zloto Królowa lasu / Queen of the forest 50
Zwerbuj Olgę / Recruit Olga

W trakcie misji Głosy w Lesie (około 8 dnia), będziecie musieli podjąć kilka ważnych decyzji. Najpierw traficie do podziemnego więzienia, gdzie będzie Konstanty, znany z poprzednich misji. Pomóżcie mu wydostać się z więzienia, po czym udajcie się do obozu. Konstanty będzie stał przed wejściem i poprosi Was o pomoc, wstępnie się zgódźcie, ale gdy powie, że chce otruć jednego z osadników, koniecznie mu odmówcie! Następnie pogadajcie z Olgą i powiedzcie jej, żeby dołączyła do Waszej ekipy.

W razie podjęcia złej decyzji, będziecie mogli ją później zmienić, gdy wybudujecie Komorę Radiacyjną / Radiation Chamber, dzięki której możecie się zabić bez utraty żadnych przedmiotów z ekwipunku. Zmiana decyzji kosztuje 3 czarnobylity, które w razie czego możecie zbudować w Syntezatorze Czarnobylitu / Chernobylite Synthesizer.

 

zloto Wor w zakonie / Thief in law 50
Zwerbuj Saszkę / Recruit Sashko

Sashka poznacie dość wcześnie, ale dopiero znacznie później w grze będziecie mogli go zwerbować, jest to ostatnia postać, którą będziecie mogli przyłączyć do zespołu. W trakcie misji Egzamin końcowy (około 18 dnia), traficie do bloku, a w jednym z mieszkań spotkacie Sashke. Poprosi Was o wyskoczenie z okna, na co musicie się zgodzić (bez obaw, nic Wam się nie stanie). Po zeskoczeniu, będziecie mogli przyłączyć Sashko do Waszej ekipy.

W razie podjęcia złej decyzji, będziecie mogli ją później zmienić, gdy wybudujecie Komorę Radiacyjną / Radiation Chamber, dzięki której możecie się zabić bez utraty żadnych przedmiotów z ekwipunku. Zmiana decyzji kosztuje 3 czarnobylity, które w razie czego możecie zbudować w Syntezatorze Czarnobylitu / Chernobylite Synthesizer.

 

zloto Mysi król / King of mice 50
Zwerbuj Tarakana / Recruit Tarakan

W trakcie robienia misji, Tarakan będzie się z Wami często kontaktować. Gdy tylko będzie chciał dać Wam zadanie, zgódźcie się. W trakcie misji, Spotkanie z Tarakanem, będziecie musieli podjąć decyzje odnośnie dokumentów, które znalazł. Musicie je spalić, tak jak Tarakan Wam radził. W okolicach 12 dnia, pojawi się misja Szlag z okruszków, w której musicie uratować Tarakana, po czym będziecie mogli przyłączyć go do drużyny.

W razie podjęcia złej decyzji, będziecie mogli ją później zmienić, gdy wybudujecie Komorę Radiacyjną / Radiation Chamber, dzięki której możecie się zabić bez utraty żadnych przedmiotów z ekwipunku. Zmiana decyzji kosztuje 3 czarnobylity, które w razie czego możecie zbudować w Syntezatorze Czarnobylitu / Chernobylite Synthesizer.

 

srebro Ranny wojownik / Wounded warrior 30
Znajdź Oliviera i przekonaj go, by ci pomógł / Find Oliver and convince him to help you

Jedno z pierwszych trofeów, jakie Wam wpadnie, związane z fabułą, nie do pominięcia.

 

srebro Trzech muszkieterów / Three Musketeers 40
Ukończ zadanie „Stary znajomy” / Finish „An old friend” quest

W okolicach 11 dnia, będziecie mogli zrobić zadanie Stary Znajomy. Zadanie fabularne, a trofeum nie do pominięcia.

 

srebro NIE JESTEM chłopczykiem! / NOT a little boy! 40
Ukończ zadanie „Po różnych stronach barykady” / Finish „On opposite sides of the barricade” quest

W okolicach 9 dnia, będziecie mogli zrobić zadanie Po różnych stronach barykady. Zadanie fabularne, a trofeum nie do pominięcia.

 

srebro Człowiek z przeszłości, z przeszłością / Man from the past with a past 40
Ukończ zadanie „Zabić Kozłowa” lub „Porwać Kozłowa” / Finish ” Kozlov Killing” or ” Kozlov Kidnaping” quest

Jedno z ostatnich zadań przed finałem, prawdopodobnie pojawi się w okolicy dnia 22. Będziecie musieli podjąć decyzję, czy porwać lub zabić Kozlova. Zdecydowanie zalecam wybrać opcję porwania, jako że ma to wpływ na późniejsze wydarzenia. Samego trofeum nie da się pominąć, jako że jest to część fabuły.

 

srebro W czarnej masce… / Black mask wearing …
Ukończ zadanie „Elektrownia” / Finish „Power plant” quest

Jedno z pierwszych trofeów, jakie Wam wpadnie, związane z fabułą, nie do pominięcia.

 

braz Nie można zmienić przeszłości / You cannot change the past 20
Zmień swoje wspomnienie po raz pierwszy / Change your memory for the first time

W okolicach 10 dnia, dojdzie do wybuchu po czym umrzecie. Gra wprowadzi Was w tajniki zmieniania wcześniejszych decyzji przy wykorzystaniu czarnobylitu. Jest to część fabuły, więc trofeum nie da się pominąć. Od tego momentu, jeśli umrzecie lub skorzystacie z Komory Radiacyjnej, będziecie mogli zmieniać wcześniejsze decyzje. Pamiętajcie tylko, że gdy umrzecie normalnie w trakcie gry, tracicie część swojego ekwipunku, zaś robiąc to przez Komorę, nic nie tracicie.

Decyzje zmieniacie poprzez podejście do kryształu.

 

braz Pułapka na szczury / Rat trap 20
Ukończ zadanie „Stare dokumenty” / Finish „Old Documents” quest

W okolicach 5 dnia, będziecie mogli zrobić zadanie Stare Dokumenty. Zadanie fabularne, a trofeum nie do pominięcia.

 

braz Uzbrojony i niebezpieczny / Armed and dangerous 20
Zmodyfikuj dowolną broń / Modify any weapon

Broń modyfikujecie przy odpowiednich stanowiskach kalibracyjnych. Każda broń wymaga osobnego stołu do ulepszania, który musicie wybudować we własnej bazie. Można spotkać podobne stoły na niektórych mapach, ale znacznie łatwiej i szybciej to zrobicie budując własny w bazie. Najprościej jest zbudować Narzędzia do kalibracji rewolweru, jako że będziecie z niego sporo korzystać na początku gry. Wystarczy zmodyfikować dowolną część, jak magazynek czy uchwyt, aby zdobyć trofeum.

Modyfikujecie dowolny element broni i gotowe.

 

braz Epoka przemysłowa / Industrial age 20
Uzyskaj w bazie dostęp do struktur drugiego poziomu / Gain access to the second tier of structures in the base

Czytaj opis trofeum: braz Epoka czarnobylitu / Chernobylite age

 

braz Epoka czarnobylitu / Chernobylite age 20
Uzyskaj w bazie dostęp do struktur trzeciego poziomu / Gain access to the third tier of base structures

By móc budować bardziej skomplikowane urządzenia, musicie najpierw zakupić coś w rodzaju głównych ulepszeń bazy. Znajdziecie je w Menu Budowy BazyNarzędzia Budowlane. Do wyboru będziecie mieć Stół Warsztatowy, Wycinarka Laserowa oraz Narzędzia Zasilane Czarnobylitem. Po wybudowaniu wszystkich, otrzymacie powyższe trofea oraz będziecie mogli wybudować każdą strukturę w bazie, bez ograniczeń (poza materiałami rzecz jasna).

Koszty budowy powyższych narzędzi to:

  • Stół Warsztatowy – 2 części mechaniczne
  • Wycinarka Laserowa – 12 części mechanicznych, 20 części elektronicznych, 8 materiałów łatwopalnych
  • Narzędzia Zasilane Czarnobylitem – 8 grzybów, 14 części mechanicznych, 10 części elektronicznych, 8 chemii

 

srebro Spisek / Conspiracy 40
Ukończ śledztwo na tablicy „Spisek” / Complete „Conspiracy” Board Investigation

Czytaj opis trofeum: srebro Kobieta w czerwonej sukience / Woman in Red Dress

 

srebro Sieć kłamstw / Web of Lies 40
Ukończ śledztwo na tablicy „Sieć kłamstw” / Complete „Web of Lies” Board Investigation

Czytaj opis trofeum: srebro Kobieta w czerwonej sukience / Woman in Red Dress

 

srebro Czarny Stalker / Black Stalker 40
Ukończ śledztwo na tablicy „Czarny Stalker” / Complete „Black Stalker” Board Investigation

Czytaj opis trofeum: srebro Kobieta w czerwonej sukience / Woman in Red Dress

 

srebro Kobieta w czerwonej sukience / Woman in Red Dress 40
Ukończ śledztwo na tablicy „Kobieta w czerwonej sukience” / Complete „Woman in Red Dress” Board Investigation

Śledztwa możecie sprawdzać na bieżąco we własnej bazie, w pokoju Igora. Podchodząc do tablicy, możecie zobaczyć ile macie zebranych faktów oraz wskazówek odnośnie danego śledztwa. W grze są 4 śledztwa, które musicie ukończyć, aby móc odpalić ostatnią misję związaną z napadem, także nie da się pominąć tych pucharków. Najważniejsze to zawsze odwiedzać znaczniki ze znakami zapytania, gdy tylko jesteście na jakiejś mapie. Bardzo często pod tymi znacznikami są ukryte wskazówki odnośnie jakiegoś śledztwa. W przypadku faktów, te poznajecie automatycznie w miarę progresu gry. Po znalezieniu odpowiedniej liczbę, będziecie mogli odpalić symulację, w której poznacie prawdę na temat, które dotyczyło śledztwo. Jak pisałem, są to rzeczy związane z fabułą. Poniżej wrzucam listę śledztw oraz wymaganą liczbę faktów i wskazówek, by móc je odpalić.

Lista śledztw:

  1. Spisek – 4 fakty / 7 wskazówek (można odpalić już przy 5 wskazówkach)
  2. Sieć Kłamstw – 3 fakty / 6 wskazówek (można odpalić już przy 4 wskazówkach)
  3. Czarny Stalker – 3 fakty / 5 wskazówek (można odpalić już przy 5 wskazówkach)
  4. Kobieta w czerwonej sukience – 3 fakty / 4 wskazówki (można odpalić już przy 3 wskazówkach)

Na tablicy w pokoju Igora, można sprawdzać progres przy śledztwach.

 

braz Zaplątana sytuacja / In a bind 20
Ukończ zadanie „Zdrajca” / Finish „Traitor” quest

W okolicach 6 dnia, będziecie mogli zrobić zadanie Zdrajca. Zadanie fabularne, a trofeum nie do pominięcia.

 

braz Wojna partyzancka / Guerilla war 20
Ukończ zadanie „Transport broni” / Finish „Weapon transport” quest

W okolicach 17 dnia, będziecie mogli zrobić zadanie Transport Broni. Zadanie fabularne, a trofeum nie do pominięcia.

 

braz Przełom / A turning point 20
Ukończ zadanie „Reakcja łańcuchowa” / Finish „Chain Reaction” quest

W okolicach 15 dnia, będziecie mogli zrobić zadanie Reakcja Łancuchowa. Zadanie fabularne, a trofeum nie do pominięcia.

 

braz Jak naukowcy / Like men of science 20
Ukończ zadanie „Wymówki” / Finish „Some excuses” quest

W okolicach 20 dnia, będziecie mogli zrobić zadanie Wymówki. Zadanie fabularne, a trofeum nie do pominięcia.

 

braz Wielki żółw / A giant turtle 20
Ukończ zadanie „Prawda o eksperymentach NAR” / Finish „The truth about NAR’s experiments” quest

W okolicach 14 dnia, będziecie mogli zrobić zadanie Prawda o eksperymentach NAR. Zadanie fabularne, a trofeum nie do pominięcia.

 

braz Serce to samotny myśliwy / Heart is a lonely hunter 20
Ukończ zadanie „Hakowanie serwerów NAR” / Finish „Hacking into NAR servers” quest

W okolicach 2 dnia, będziecie mogli zrobić zadanie Hakowanie serwerów NAR. Zadanie fabularne, a trofeum nie do pominięcia.

 

braz Co nagle, to po diable / Fools rush in 20
Ukończ zadanie „Pustelnik” / Finish „Hermit” quest

W okolicach 10 dnia, będziecie mogli zrobić zadanie Pustelnik. Zadanie fabularne, a trofeum nie do pominięcia.

Przed rozpoczęciem misji, dojdzie do wybuchu po czym umrzecie. Gra wprowadzi Was w tajniki zmieniania wcześniejszych decyzji przy wykorzystaniu czarnobylitu. Jest to część fabuły, więc trofeum nie da się pominąć. Od tego momentu, jeśli umrzecie lub skorzystacie z Komory Radiacyjnej, będziecie mogli zmieniać wcześniejsze decyzje. Pamiętajcie tylko, że gdy umrzecie normalnie w trakcie gry, tracicie część swojego ekwipunku, zaś robiąc to przez Komorę, nic nie tracicie. Po powrocie do bazy, będziecie mogli kontynuować misję Pustelnik.

 

braz Wszyscy byli ochotnikami / All volunteers 20
Ukończ zadanie „Gruba ryba” / Finish „Big Fish” quest

W okolicach 16 dnia, będziecie mogli zrobić zadanie Gruba Ryba. Zadanie fabularne, a trofeum nie do pominięcia.

 

braz Tancereczka / Tiny dancer 20
Ukończ zadanie „Pamiątka z przeszłości” / Finish „A memento from the past” quest

W okolicach 4 dnia, będziecie mogli zrobić zadanie Pamiątka z przeszłości. Zadanie fabularne, a trofeum nie do pominięcia.

 

braz Szczurołap / The Ratcatcher 20
Ukończ zadanie „Spotkanie z Tarakanem” / Finish „Meeting with Tarakan” quest

W okolicach 7 dnia, będziecie mogli zrobić zadanie Spotkanie z Tarakanem. Zadanie fabularne, a trofeum nie do pominięcia.

 

braz Ryzykowne życie / Living dangerously 20
Ukończ zadanie „Sprzęt dla prawdziwych mężczyzn” / Finish „Hardware for real men” quest

W okolicach 19 dnia, będziecie mogli zrobić zadanie Sprzęt dla prawdziwych mężczyzn. Zadanie fabularne, a trofeum nie do pominięcia.

 

braz Nie każdy zasługuje na śmierć / Not everyone deserves to die 20
Ukończ zadanie „Atak na punkt kontrolny” / Finish „Checkpoint assault” quest

W okolicach 21 dnia, będziecie mogli zrobić zadanie Atak na punkt kontrolny. Zadanie fabularne, a trofeum nie do pominięcia.

 

braz Łowca wyszedł się przejść / A hunter went for a walk 20
Ukończ zadanie „Parę rzeczy ze starej kryjówki” / Finish „A few things from an old hideout” quest

W okolicach 13 dnia, będziecie mogli zrobić zadanie Parę rzeczy ze starej kryjówki. Zadanie fabularne, a trofeum nie do pominięcia.

 

braz Słuszna decyzja / The right call 20
Ukończ zadanie „Trudna prawda” / Finish „Hard truth” quest

W okolicach 24 dnia, będziecie mogli zrobić zadanie Trudna prawda. Zadanie fabularne, a trofeum nie do pominięcia.

 

braz Przynieś pył / Bring the dust 20
Ukończ zadanie „Czarny Stalker” / Finish „Black Stalker” quest

W okolicach 23 dnia, będziecie mogli zrobić zadanie Czarny stalker. Zadanie fabularne, a trofeum nie do pominięcia.

 

Poradnik napisany w całości na bazie własnych doświadczeń z grą.
Zabrania się kopiowania bez zgody autora!

Grę udostępnił wydawca.