Team Sonic Racing – Poradnik to trofeów i osiągnięć

 

Team Sonic Racing posiada w miarę prosty zestaw pucharków, ale jest kilka, przez które spędzicie z tą grą więcej godzin niż byście tego chcieli. Dużo grindu, powtarzania wyścigów oraz pobijania wyśrubowanych wyników w mini-grach. Jest tego więcej niż może się początkowo wydawać. No i do jednego pucharku potrzeba 3 padów, albo kogoś, kto ma minimum 2 pady u siebie.

 

Informacje ogólne:

  • Stopień trudności wbicia platyny: 6/10
  • Liczba trofeów: platynax1zlotox2 x9 x40
  • Liczba trofeów offline: 48
  • Liczba trofeów online: 3
  • Minimalna liczba przejść: 2 na pewno, 3 jeśli macie wyjątkowego pecha (jak ja)
  • Trofea możliwe do przeoczenia: Jedno trofeum wymaga posiadania 3 padów (albo użycia funkcji Share Play z kimś, kto ma 2 pady)
  • Zglitchowane trofea: BRAK
  • Czas do zdobycia platyny: 40 godzin

 

Opinia znajduje się TUTAJ!

 

Wstępne wskazówki:

  • Większość wyścigów, grand prix oraz wyścig o przetrwanie (survival) posiadają 3 poziomy trudności (Normalny, Trudny i Ekstremalny). Do platyny trzeba ukończyć wszystko na poziomie Ekstremalnym. Jednak, żeby go odkryć to musicie najpierw ukończyć dany wyścig na Trudnym poziomie. Do tego dochodzą zadania poboczne na klucze, które niekiedy bardzo trudno zrobić na wyższych poziomach. W każdym razie, powtarzajcie od razu każdy wyścig czy GP, aby zrobić wszystkie gwiazdki, klucze oraz ukończyć na każdym poziomie trudności.
  • Do zaliczenia danego wyścigu zespołowego wystarczy zrobić jedną z trzech gwiazdek. Najprostsza to zajęcie 3 miejsca, więc grając na wyższych poziomach, wystarczy tylko to zrobić, żeby zaliczyło. Zadania na klucze czy resztę gwiazdek polecam robić na Normalu.
  • Podczas każdego wyścigu podnosicie bronie, które rzecz jasna możecie użyć na przeciwniku lub przesłać kompanom (). Cokolwiek uważacie za niepotrzebne to przesyłajcie, dzięki temu szybciej nabijecie pasek Mocy Ostatecznej.
  • Gra oferuje nam co prawda 15 postaci (w trybie przygoda tylko 12), ale dzielą się one na 3 kategorię: Prędkość, Techniczne, Mocne. Tak naprawdę różnice są tylko i wyłącznie w kategoriach postaci, reszta to tylko kosmetyka. Przykładowo Sonic oraz Shadow należą do kategorii prędkość. Między nimi nie ma różnic w osiągach (nawet ulepszenia dają takie same wartości). Jednak pomiędzy postacią z prędkości oraz technicznej jest już różnica. Ogólnie to zalecam pakować wszystko w prędkość, różnice i tak są mało odczuwalne podczas samej gry.
  • Ulepszenia zdobywane w loot-boxach nie są aż tak istotne. Co prawda zmieniają minimalnie niektóre wartości, ale nie odczułem wielkiej różnicy pomiędzy zwykłym samochodem, a ulepszonym. Dlatego nie musicie niepotrzebnie marnować czasu i farmić żetony, żeby kupić kolejną paczkę.
  • Podczas każdego wyścigu zespołowego ładujecie super umiejętność “Ultimate”. Na wyścig jesteście w stanie naładować ją około 2 razy (na tych krótszych trasach nawet 1 raz). Zostawcie sobie zawsze ostatnie użycie na ostatnie okrążenie, ponieważ jeśli jedziecie na 1 miejscu, to na bank dostaniecie błyskawicą, albo głazami spod ziemi. Ewentualnie możecie trzymać duszka jeśli uda się Wam go znaleźć.
  • Sporą część pucharków, szczególnie tych związanych w wykonaniem jakiegoś ataku, możecie zrobić bez problemu w trybie split-screen. Wystarczy posiadać minimum 2 pady (albo wykorzystać z kimś funkcję Share Play) i możecie śmiało próbować robić wszelkie trofea, z którymi macie problem w singlu.

 

Krok po kroku:

KROK #1 – W Trybie Przygody zaliczyć każdy wyścig na każdym poziomie trudności + gwiazdki + klucze

Zaczynamy od Trybu Przygody, czyli głównego trybu solo. Jak pisałem we wskazówkach powyżej, każdy zespołowy wyścig, GP oraz wyścig o przetrwanie posiadają 3 poziomy trudności. Mini-gry nie posiadają poziomów. Starajcie się zaliczać od razu każdy możliwy wyścig na wszystkich poziomach trudności + zrobić wszystkie gwiazdki i zadanie na klucz (jeśli jest). Zadania polecam robić na trybie Normal jeśli macie z tym problem, niektóre są naprawdę upierdliwe. Zaliczony wyścig na danym poziomie charakteryzuje się białymi kreskami w rogu kafelka (1 kreska – Normal, 3 kreski – Ekstremalny).

KROK #2 – W Trybie przygody zaliczyć wszystkie mini-gry + gwiazdki + klucze

To samo co w poprzednim kroku, z tym że teraz kwestia dotyczy mini-gier, które napsują Wam naprawdę sporo krwi. Mini-gry takie jak “Wyzwanie Ringów” czy “Wyzwanie Śmiałków” mają masakrycznie wyśrubowane wymagania na platynowy medal. Musicie być wręcz perfekcyjni w tym co robicie. O ile na Wyzwanie Śmiałków jest mały patent, który Wam pomoże, tak na Wyzwanie Ringów już nie ma. Po prostu musicie być bardzo dokładni i znać idealnie rozkład wszystkich ringów na torze i przejeżdżać przez każdą grupę driftem, nawet te w powietrzu. Więcej opisałem w przypadku pucharku zloto Nie było tak źle / Well, That Wasn’t So Hard.

 

KROK #3 – Tryb online + time trial

Gdy już będziecie mieć za sobą cały Tryb Przygody, to została Wam już drobizna. W trybie online mamy do zrobienia 2 pucharki, wygrać dowolny wyścig w dowolnym trybie online oraz ukończyć dowolny wyścig. Do tego dochodzi jeszcze pobicie czasu znajomego, ale można to spokojnie zrobić na 2 konta. Całość opisałem w odpowiednich pucharkach.

 

KROK #4 – Pozostałości

Jeśli jeszcze nie macie platyny, to pewnie zostały Wam pojedyncze pucharki związane z danym atakiem czy użyciem odpowiedniej znajdźki na torze. Wszystkie patenty, aby zrobić to jak najszybciej znajdziecie w opisie danego trofeum.

 

Poradnik:

platyna Współpraca popłaca! / Teamwork Makes the Dream Work!
Zdobądź wszystkie trofea. / Collect all Trophies.

Platyna wymaga niestety sporo grania, a do tego cierpliwości, szczególnie w trybach Grand Prix na wyższych poziomach trudności oraz w mini-grach. Spędzicie tutaj sporo godzin, a w międzyczasie będziecie pewnie chcieli zjeść pada z nerwów 🙂 Idiotyczne AI naszych kompanów również w tym nie pomaga… Jednak odrobina samozaparcia i nie powinno być aż tak źle, bywały gorsze gry.

 

braz Już po tobie! / You’re Fired GS: 0
Spraw, żeby przeciwnik wpadł w poślizg, używając czerwonego wybuchu. / Cause an opponent to spin-out using a Red Burst.

Czerwony Wybuch / Red Burst charakteryzuje się taką ikonką:

Atak polega na tym, że za samochodem pojawiają się ślady płomieni. Najlepiej jechać przed jakimś przeciwnikiem, odpalić broń i patrzeć na gdzie on jest. Sterujcie tak, żeby przejechał po Waszych płomieniach. Jak zobaczycie, że wysypały się z niego ringi i obróciło go, to znaczy że atak był udany. Broń przeważnie można dostać będąc w środku stawki oraz na pierwszym miejscu.

 

braz Z życiem! / Quick Off The Mark GS: 0
Uzyskaj maksymalny pęd na początku wyścigu. / Perform a maximum Start Line Boost

By zrobić “szybki start” musicie wciskać przycisk gazu minimalnie przed pojawianiem się kolejnych cyfr podczas odliczania. Trzeba wcisnąć idealnie 3 razy przycisk, czyli przed 3, 2 oraz 1. Udane wciśnięcie charakteryzuje się tym, że przy wydechach pojawiają się płomienie. Najpierw są pomarańczowe, potem fioletowe i najlepsze niebieskie. Po ostatnim dobrym wciśnięciu trzymajcie po prostu gaz, aż wyścig nie wystartuje, a Wy nie wyskoczycie z dopalaczem.

 

braz Pozwólcie, że się przedstawię / Let Me Introduce Myself GS: 0
Ukończ wyścig online. / Finish an online race.

Wystarczy ukończyć dowolny wyścig w trybie online. Może to być zarówno Casual jak i Rankingowy, nie ma znaczenia. Polecam robić to na Szybkiej Rozgrywce, ponieważ tam gra najwięcej ludzi. W momencie pisania poradnika, online był już praktycznie martwy, więc jeśli macie problem ze znalezieniem ludzi to próbujcie w godzinach szczytu, albo po prostu ustawcie się z kimś i szukajcie meczy w tym samym momencie, powinno Was bez problemu połączyć.

 

braz Drwiący Jenot / The Taunting Tanuki GS: 0
Ukończ rozdział 1 Trybu Drużynowej Przygody. / Complete Chapter 1 of Team Adventure Mode.

Należy ukończyć wszystkie wyścigi drużynowe, grand prix oraz wyścig przetrwania, aby zaliczyć dany rozdział. Mini-gry nie są wymagane do samego zaliczenia rozdziału.

 

braz Wymiarowa szczelina / Dimensional Rift GS: 0
Ukończ rozdział 2 Trybu Drużynowej Przygody. / Complete Chapter 2 of Team Adventure Mode.

Należy ukończyć wszystkie wyścigi drużynowe, grand prix oraz wyścig przetrwania, aby zaliczyć dany rozdział. Mini-gry nie są wymagane do samego zaliczenia rozdziału.

 

braz Mroczne przybycie / Dark Arrival GS: 0
Ukończ rozdział 3 Trybu Drużynowej Przygody. / Complete Chapter 3 of Team Adventure Mode.

Należy ukończyć wszystkie wyścigi drużynowe, grand prix oraz wyścig przetrwania, aby zaliczyć dany rozdział. Mini-gry nie są wymagane do samego zaliczenia rozdziału.

 

braz Oszustwo nie popłaca / Cheaters Never Win GS: 0
Ukończ rozdział 4 Trybu Drużynowej Przygody. / Complete Chapter 4 of Team Adventure Mode.

Należy ukończyć wszystkie wyścigi drużynowe, grand prix oraz wyścig przetrwania, aby zaliczyć dany rozdział. Mini-gry nie są wymagane do samego zaliczenia rozdziału.

 

braz Między Zavokiem a kowadłem / Between Zavok And A Hard Place GS: 0
Ukończ rozdział 5 Trybu Drużynowej Przygody. / Complete Chapter 5 of Team Adventure Mode.

Należy ukończyć wszystkie wyścigi drużynowe, grand prix oraz wyścig przetrwania, aby zaliczyć dany rozdział. Mini-gry nie są wymagane do samego zaliczenia rozdziału.

 

braz Porwanie! / Kidnapped! GS: 0
Ukończ rozdział 6 Trybu Drużynowej Przygody. / Complete Chapter 6 of Team Adventure Mode.

Należy ukończyć wszystkie wyścigi drużynowe, grand prix oraz wyścig przetrwania, aby zaliczyć dany rozdział. Mini-gry nie są wymagane do samego zaliczenia rozdziału.

 

srebro Ostateczna potyczka / The Final Showdown GS: 0
Ukończ rozdział 7 Trybu Drużynowej Przygody. / Complete Chapter 7 of Team Adventure Mode.

Należy ukończyć wszystkie wyścigi drużynowe, grand prix oraz wyścig przetrwania, aby zaliczyć dany rozdział. Mini-gry nie są wymagane do samego zaliczenia rozdziału.

 

braz Asysta drogowa / Roadside Assistance GS: 0
Wykonaj pęd antypoślizgowy przy wolno jadącym towarzyszu. / Perform a Skimboost on a slow-moving Teammate.

Pęd antypoślizgowy / Skimboost to coś w rodzaju uleczenia. Jeśli jeden z naszych kompanów, alby Wy sami dostaniecie od kogoś i Was obróci, to przez krótki moment w okół Waszego samochodu (albo kompana) będzie żółta łuna. Wystarczy przejechać przez tę łunę, czyli bardzo blisko spowolnionego pojazdu, aby aktywować “pęd antypoślizgowy”, a przy tym przywrócić naszego kompana do pełnej prędkości. Pucharek na 100% wpadnie Wam sam, ponieważ będziecie ten manewr wykonywać praktycznie non-stop, nawet o tym nie wiedząc.

Łuna będzie nieco większa niż na obrazku, ale rozumiecie o co chodzi 🙂

 

braz Gwiazdka z nieba / Twinkle Twinkle GS: 0
Zdobądź wszystkie gwiazdki w rozdziale 1 Trybu Drużynowej Przygody. / Earn every star in Team Adventure Mode Chapter 1.

Czytaj opis pucharku: zloto Czujesz już słoneczko? / Can You Feel The Sunshine?

 

braz Gwiazdor / Starry-eyed GS: 0
Zdobądź wszystkie gwiazdki w rozdziale 2 Trybu Drużynowej Przygody. / Earn every star in Team Adventure Mode Chapter 2.

Czytaj opis pucharku: zloto Czujesz już słoneczko? / Can You Feel The Sunshine?

 

srebro Sięgaj gwiazd / Reach For the Stars GS: 0
Zdobądź wszystkie gwiazdki w rozdziale 3 Trybu Drużynowej Przygody. / Earn every star in Team Adventure Mode Chapter 3.

Czytaj opis pucharku: zloto Czujesz już słoneczko? / Can You Feel The Sunshine?

 

srebro Gwiezdny pył / Starlight, Star Bright GS: 0
Zdobądź wszystkie gwiazdki w rozdziale 4 Trybu Drużynowej Przygody. / Earn every star in Team Adventure Mode Chapter 4.

Czytaj opis pucharku: zloto Czujesz już słoneczko? / Can You Feel The Sunshine?

 

srebro Zacznij gwiazdorzyć / Star Power GS: 0
Zdobądź wszystkie gwiazdki w rozdziale 5 Trybu Drużynowej Przygody. / Earn every star in Team Adventure Mode Chapter 5.

Czytaj opis pucharku: zloto Czujesz już słoneczko? / Can You Feel The Sunshine?

 

srebro Na nieboskłonie / Celestial GS: 0
Zdobądź wszystkie gwiazdki w rozdziale 6 Trybu Drużynowej Przygody. / Earn every star in Team Adventure Mode Chapter 6.

Czytaj opis pucharku: zloto Czujesz już słoneczko? / Can You Feel The Sunshine?

 

srebro Supernowa / Supernova GS: 0
Zdobądź wszystkie gwiazdki w rozdziale 7 Trybu Drużynowej Przygody. / Earn every star in Team Adventure Mode Chapter 7.

Czytaj opis pucharku: zloto Czujesz już słoneczko? / Can You Feel The Sunshine?

 

zloto Czujesz już słoneczko? / Can You Feel The Sunshine? GS: 0
Zdobądź wszystkie gwiazdki w Trybie Drużynowej Przygody. / Earn every star in Team Adventure Mode.

W każdym rozdziale mamy podział na te same aktywności, a każda z nich ma zawsze takie same wymagania jeśli chodzi o gwiazdki. Różnica między rozdziałami polega tylko i wyłącznie na tym, że wraz z każdym kolejnym jest tych aktywności po prostu więcej.

Poniżej lista głównych aktywności oraz wymagania na gwiazdki:

  • Wyścigi Drużynowe – (#1 – Zajmij minimum 3 miejsce, #2 – Zajmij pierwsze miejsce, #3 – Wygraj wyścig jako zespół)
  • Grand Prix – (Wygraj całe GP jako zespół)
  • Wyścig Przetrwania – (Ukończ wyścig bez zostania wyeliminowanym)

Do tego dochodzą wyzwania poboczne, a dokładnie:

  • Wyzwanie Śmiałkówi – (#1 – Zdobądź srebrny medal, #2 – Zdobądź platynowy medal)
  • Wyzwanie Ringów – (#1 – Zdobądź srebrny medal, #2 – Zdobądź platynowy medal)
  • Wyzwanie Niszczycieli – (#1 – Zdobądź srebrny medal, #2 – Zdobądź platynowy medal)
  • Najazd Badników – (#1 – Zdobądź srebrny medal, #2 – Zdobądź platynowy medal)
  • Korek – (#1 – Zdobądź srebrny medal, #2 – Zdobądź platynowy medal)

Pamiętajcie, że Wyścigi Drużynowe, Grand Prix oraz Wyścig Przetrwania musicie ukończyć zarówno na poziomie Trudnym jak i Ekstremalnym. Na wyższych trybach wystarczy zrobić jedną gwiazdkę, aby zaliczyć. Niestety w przypadku Grand Prix musicie wygrać jako zespół. Zajęcie jakiegokolwiek innego miejsca niż 1 na koniec wiąże się niestety z restartem całego GP. Jest to o tyle uporczywe, że panuje tutaj spora losowość oraz AI naszych kompanów jest bardzo słabe. Najważniejsza wskazówka to trzymanie mocy ostatecznej na ostatnie okrążenie. Chodzi o to, żeby uniknąć ataków z najmocniejszych broni, gdy prowadzicie, albo jesteście blisko prowadzenia.

 

srebro Kluczolub / Cagophilist GS: 0
Zbierz wszystkie klucze Trybu Drużynowej Przygody. / Collect all of the Team Adventure Mode Keys.

Klucze zdobywamy w każdej aktywności, nawet w pobocznych. Plus jest taki, że jedynie w kilku aktywnościach na rozdział pojawiają się wymagania na klucz. Każda aktywność ma zawsze jasno wyszczególnione wymagania na gwiazdki oraz ewentualny klucz. Do tego w prawym górnym rogu ekranu macie ilość zdobytych kluczy. Wszystkich kluczy jest 47. Myślę, że chyba nie trzeba więcej tłumaczyć, prawda?

Żółty kluczyk w rogu kafelka oznacza prawidłowe wykonanie zadania.

Zadania na klucze są różne, np. w trybie GP w każdym wyścigu ktoś z Waszej drużyny musi wygrać, albo w Wyzwaniu Śmiałków trzeba przejechać perfekcyjnie obok słupka. Zadania są różne w przeciwieństwie do gwiazdek, dlatego czytajcie dokładnie co trzeba zrobić. Klucze polecam robić na poziomie trudności Normal, żeby się niepotrzebnie nie denerwować, a wyższe poziomy zostawić sobie na samą jazdę.

 

srebro Jedź ostro albo jedź do domu / Go Hard Or Go Home GS: 0
Ukończ wszystkie wydarzenia rozdziału Trybu Drużynowej Przygody na poziomie trudnym. / Complete all possible events on hard in any Team Adventure Mode chapter.

Czytaj opis pucharku zloto Nie było tak źle / Well, That Wasn’t So Hard

 

zloto Nie było tak źle / Well, That Wasn’t So Hard GS: 0
Ukończ wszystkie wydarzenia wszystkich rozdziałów Trybu Drużynowej Przygody na poziomie trudnym. / Complete all Team Adventure chapters on Hard difficulty.

Jak już pisałem we wskazówkach, na początku poradnika, każdy rozdział składa się z głównych wyścigów oraz wyzwań pobocznych. Do zdobycia tego pucharku interesują nas tylko i wyłącznie główne wyścigi. Dla przypomnienia, w ich skład wchodzą:

  • Wyścigi Drużynowe
  • Grand Prix
  • Wyścig o Przetrwanie
  • W Rozdziale 7 wyścigi drużynowe mają inną nazwę, ale zasada ta sama

Każda z tych aktywności ma 3 poziomy trudności, czyli Normalny, Trudny i Ekstremalny. By odblokować Ekstremalny, musicie najpierw ukończyć aktywność na poziomie Trudnym (dostępny od razu). W opisie pucharku zloto Czujesz już słoneczko? / Can You Feel The Sunshine? możecie przeczytać o wymaganiach na gwiazdki w danej aktywności. Do zaliczenia danego wyścigu wystarczy zdobyć jedną gwiazdkę, bez względu na poziom trudności. Wyjątkiem jest tutaj Grand Prix, ponieważ posiada tylko jedną gwiazdkę do zdobycia i wymaga ona wygrania całego turnieju, także tutaj musicie się spiąć i wygrywać praktycznie w każdym wyścigu, bo na AI kompanów nie macie co liczyć, zawsze będą za Wami.

Kilka porad podczas grania na wyższych poziomach trudności:

  • Zostawcie sobie Moc Ostateczną / Ultimate na ostatnie okrążenie. W przypadku dłuższych wyścigów, będziecie w stanie nabić super umiejętność 2 razy.
  • Na początku każdego wyścigu starajcie się trzymać blisko swoich kompanów, nabijajcie jak najszybciej pasek Mocy Ostatecznej poprzez jazdę po torze kompana, przejeżdżania obok nich, gdy ktoś w nich strzeli oraz przesyłania im wszystkich niepotrzebnych broni poprzez wciśnięcie .
  • Wystarczy, że zrobicie tylko i wyłącznie 1 gwiazdkę, nie musicie robić wszystkich. W przypadku GP musicie wygrać, a w Wyścigu o Przetrwanie musicie po prostu dojechać do mety bez zostania wyeliminowanym.
  • Polecam postaci z kategorii “Prędkość” + ewentualne ulepszenia pod prędkość. Chociaż nie uważam, żeby inne kategorie były gorsze, to najlepiej mi się grało właśnie tą.
  • Używajcie skrótów na każdej trasie. AI rzadko z nich korzysta, nawet na poziomie Ekstremalnym, więc dają sporą przewagę w decydujących momentach, szczególnie przy użyciu Mocy Ostatecznej.
  • Na poziomie Ekstremalnym używajcie Mocy Ostatecznej tylko na płaskich powierzchniach. Chodzi o to, że na tym poziomie pojazdy poruszają się znacznie szybciej i jak użyjecie jeszcze Mocy to po najechaniu na skocznie wywali Was poza trasę i tracicie całą Moc. Długie proste, ewentualnie zakręty z bandami to najlepsze miejsca.

Odpowiednio zaliczona aktywność, na danym poziomie trudności, charakteryzuje się ilością kresek w rogu kafelka (1 kreska – poziom Normalny, 2 kreski – poziom Trudny, 3 kreski – poziom Ekstremalny).

2 kreski, czyli aktywność zaliczona na poziomie Trudnym.

 

braz Prawdziwych przyjaciół poznajemy na torze / A Friend In Speed Is A Friend Indeed GS: 0
Pokonaj wynik znajomego w Jeździe na Czas na dowolnej trasie. / Beat a friend’s leaderboard time in Time Trial mode on any track.

Pucharek możecie zrobić spokojnie sami, nie musicie szukać znajomego, który ma grę. Wystarczy zrobić na konsoli drugie konto, odpalić na nim grę, następnie wybrać Grę Lokalną > Próba Czasowa > Trasa dowolna (Whale Lagoon jest najkrótsza) i wykręcić jakiś słaby czas. Wg gry, żeby dostać się do leaderboardu musicie zrobić minimum czas na brąz, chociaż ja byłem na nim nawet nie mając brązu. W każdym razie, na drugim koncie musicie zrobić czas, który będziecie w stanie spokojnie pobić. Gdy już zrobicie czas to wracacie do menu i przechodzicie do zakładki rankingu czasówek na wybranej trasie. Klikacie , żeby pokazało Wam Waszą pozycję (niekiedy trzeba odczekać kilka minut, żeby leaderboard się odświeżył). Jak już znajdziecie siebie to zapamiętajcie pozycję na której się znajdujecie.

Wylogowujcie się teraz z tego drugiego konta (Sony lubi dawać bany, jak gramy jednocześnie na 2 kontach). Wracacie na swoje główne, odpalacie grę, wybieracie Grę Lokalną > Próba Czasowa > Trasa na której robiliście czasówkę drugim kontem. Przechodzicie teraz do leaderboardu i szukacie czasu, który zrobiliście na drugim koncie. Niestety, nie ma innej możliwości jak po prostu jechać w dół aż nie znajdziecie go ręcznie. Jak już się Wam uda, to klikacie i wybieracie czasówkę z drugiego konta. Pojawi się Wam informacja, że nie znaleziono ducha, ale bez obaw! Wystarczy kliknąć “TAK”, żeby pojawił się czas do pobicia z tamtego konta.

Przejeżdżacie trasę, robicie lepszy czas i pucharek jest Wasz.

 

braz Wow! Kręci mi się w głowie! / Whoa! I’m Getting Dizzy! GS: 0
Wykonaj potrójny trik. / Perform a triple Stunt.

Triki wykonujemy w powietrzu poprzez skierowanie prawej gałki w danym kierunku. Jeden ruch = jeden trik. Pojedynczy trik nabija nam przyspieszenie, więc jeśli wykonamy 3x trik w powietrzu to naładuje nam przyspieszenie na maksa (niebieski kolor). Jest wiele tras i wiele miejsc, gdzie bez problemu zrobicie to trofeum, ponieważ na wyższych poziomach musicie używać przyspieszenia gdziekolwiek jest to możliwe. Jednak bezapelacyjnie, najlepszą trasą do zrobienia tego trofeum jest Sky Road i pierwszy skok zaraz na samym starcie. Jest on tak długi, że bez problemu zrobicie tam nawet 10x trików 🙂

Pamiętajcie tylko, że trik zalicza po prawidłowym wylądowaniu na koła. Jeśli nie zdążycie dokręcić to nie dość, że anuluje Wam trik i przyspieszenie to jeszcze stracicie wszystkie ringi.

 

braz Wispecjalność zakładu / Wisp You Were Here GS: 0
Zyskaj 6 miejsc, używając żółtego wiertła. / Gain 6 positions by using a single Yellow Drill.

Żółte Wiertło / Yellow Drill ma taką ikonkę:

Jest to jedna z tych “super-broni”, dzięki której możecie przenieść się z samego końca na sam początek. Atak objawia się tym, że zamienimy się w wiertło, które automatycznie leci po trasie i odsuwa wszystkich przeciwników. Oczywiście atak ma swój określony czas, ale podczas jego trwania jesteście nieśmiertelni i dobrze odpalony może Was spokojnie przenieść na 1 miejsce. Broń dostaniecie tylko jeśli jesteście na końcu stawki, w żadnym innym wypadku.

Do zrobienia pucharku polecam odpalić pojedynczy wyścig, dać uciec nieco stawce, aby być na ostatnim miejscu i losować bronie, póki nie wpadnie Wam wiertło. Jak już je dostaniecie to gonicie stawkę, aby wszyscy byli w miarę blisko siebie. Nie odpalajcie wiertła jeśli macie przed sobą 2 lub 3 przeciwników, musicie wyprzedzić minimum 6, czyli połowę stawki.

Poniżej wrzucam filmik jak ja to zrobiłem:

 

braz Na wypasie / On The Skids GS: 0
Wykonuj jeden drift przez ponad minutę. / Stay in a single Drift for over a minute.

Drift to integralna część całej gry, bez niego tak naprawdę nic nie ugramy. Dzięki driftowi nabijamy przyspieszenia (3 poziomy: pomarańczowe, potem fioletowe i najlepsze niebieskie). By zrobić drift, wystarczy trzymać gaz  i podczas skrętu wcisnąć . Teraz trzymacie cały czas oba przyciski i lecicie bokiem, a w międzyczasie będą się Wam nabijać przyspieszenia. Puszczenie spowoduje, że przyspieszenie odpali się automatycznie. Nie musicie również szukać bardzo długich zakrętów by to zrobić, ponieważ gra pozwala na szybką zmianę kierunku, musicie bardzo szybko puścić , zmienić kierunek i ponownie wcisnąć , aby wrócić do driftu. Jeśli będziecie za wolni to drift się zresetuje. Można to zauważyć po tym czy nadal macie naładowane przyspieszenie.

Świetną trasą z bardzo długimi zakrętami jest Sky Road, tutaj bez problemu zrobicie to trofeum.

 

braz Władca pierścieni / Ringmaster GS: 0
Zbierz 20 000 pierścieni. / Collect 20,000 Rings.

Pucharek wpadnie sam podczas normalnego grania. Po prostu przejeżdżajcie przez ringi i starajcie się dowieźć jak najwięcej do mety (nie wiem czy upuszczone ringi są zaliczane, ale pucharek dostałem w miarę szybko więc chyba tak).

 

braz Duchowy najeźdźca / So Far So Jaded GS: 0
Przejedź 200 metrów po spowalniających powierzchniach przy użyciu jednego nefrytowego ducha. / Travel 200 meters over slow-down surfaces with a single use of a Jade Ghost.

Nefrytowy Duch / Jade Ghost oznaczony jest taką ikonką:

Broń charakteryzuje się tym, że przez okres jego działania jesteśmy nietykalni, możemy ukraść innym ich broń (jeśli podjedziemy blisko) oraz możemy jeździć po powierzchniach spowalniających. Broń dostaniecie głównie będąc w środku stawki. Jednak jest na to dużo prostszy sposób, a dokładnie to Bonusowe Pudła. Podczas losowania w loot-boxach, będziecie dostawać bonusowe pudła, które można użyć przed wyścigiem. Wystarczy wylosować ducha, następnie wybrać go przed startem wyścigu i użyć w momencie, gdy wjedziecie na powierzchnie spowalniającą.

Polecam to zrobić w Grze Lokalnej > Jazda Próbna > trasa Wisp Circuit. Zaraz po samym starcie, po prawej stronie będzie trawa, na której spokojnie zrobicie ten pucharek.

Filmik:

 

braz Kto bogatemu zabroni / A Prize Every Time GS: 0
Wydaj 5 000 żetonów / Spend 5,000 Credits.

Żetony wydajemy tylko i wyłącznie na loot-boxy, nic innego. Loot-box dostępny jest z poziomu menu głównego – ostatnia pozycja. Żetony zdobywamy po każdym ukończonym wyścigu, im lepszy wynik nasz i naszego zespołu tym więcej dostaniemy. Na wyższych poziomach trudności dostajemy jeszcze więcej żetonów, także w drodze po platynę spokojnie uzbieracie sumę 5,000. Pamiętajcie, żeby kończyć wyścig, nawet jeśli nie jesteście pierwsi.

 

braz Cyjanko Muzykant / Cyan Of The Times GS: 0
Spraw, żeby 2 zawodników wpadło w poślizg, gdy użyjesz cyjanowego lasera. / Spin out 2 racers with Cyan Laser.

Cyjanowy Laser / Cyan Laser oznaczony jest taką ikonką:

Podobnie jak w przypadku Nefrytowego Ducha, najlepiej to zrobić poprzez użycie Bonusowego Pudła. Wystarczy użyć pudła, które daje nam cyjanowy laser na starcie wyścigu i odpalić go jak tylko skończy się odliczanie. Starajcie się celować w jak największą grupkę samochodów i bez problemu ubijecie 2 przeciwników jednocześnie. W przypadku gdyby się Wam nie udało za pierwszym razem, to spokojnie możecie zrobić restart, nie stracicie broni.  Jeśli chcecie zrobić to normalnie to musicie wziąć pod uwagę, że broń dostaniecie będąc pod koniec stawki. 

 

braz Mróz nie wyrok / Freezy Peasy GS: 0
Ukończ Frozen Junkyard, nie uderzając w żadne przeszkody i bez powracania na trasę. / Finish Frozen Junkyard without hitting any hazards or respawning.

Frozen Junkyard to jedna z lodowych tras, możecie ją bez problemu wybrać z Gry Lokalnej > Jazda Próbna, albo poczekać do 2 bądź 3 rozdziału, gdzie pojawi się po raz pierwszy. W którymkolwiek wypadku, musicie przejechać cały wyścig bez uderzenia w jakikolwiek obiekt na trasie (o bandy można się obijać) oraz nie wypaść poza trasę. Są to jedyne warunki do zdobycia trofeum. Możecie sobie również pomagać innymi broniami, aby rozwalać obiekty przed Wami. Po każdym okrążeniu, wszystkie obiekty się resetują.

Musicie uważać na tego typu obiekty.

 

srebro Modyfikacje zwiększające wydajność / Performance Enhancing Mods GS: 0
Odblokuj wszystkie modyfikacje wydajności. / Unlock all of the Performance Mods (Except Legendary Mods).

Wszelkie modyfikacje wydajności zdobywacie poprzez otwieranie loot-boxów, nie ma innej opcji na pozyskanie ich. Wiąże się to z tym, że jesteście tak naprawdę uzależnieni od klasycznego rng. Każdy pojazd ma do zdobycia 18 modyfikacji, z czego 9 to legednarne wersje (różnią się tylko złotym kolorem). Jednak legendarne nie są wymagane do trofeum, także zostaje po 9 na postać. Nie ma innej opcji jak po prostu zbierać żetony i kupować kolejne paczki do momentu aż nie wskoczy Wam puchar. Jeśli chcecie dostawać więcej żetonów po wyścigach to grajcie na wyższych poziomach trudności oraz możecie używać bonusowego pudła, które zwiększa ich ilość po wygraniu.

 

braz Chodź, pomaluj mój świat / Speed Painter GS: 0
Odblokuj wszystkie zestawy lakierów do pojazdów. / Unlock all of the Vehicle Paint Kits.

Prawdopodobnie ostatni pucharek jaki zdobędziecie w grze i chyba jeden z najtrudniejszych. Większość lakierów zdobędziecie bezpośrednio z loot-boxów, jednak 7 ostatnich można zdobyć tylko i wyłącznie w jeden sposób. Wymagają one ukończenia wszystkich głównych aktywności (wyścigi drużynowe, grand prix, wyścig o przetrwanie, wyścigi rozdziału 7) na poziomie Ekstremalnym. By w ogóle odkryć poziom Ekstremalny w danej aktywności, musicie ją najpierw ukończyć na Trudnym. Do zaliczenia aktywności wystarczy zdobyć jedną gwiazdkę, nie musicie robić wszystkiego. Wyjątkiem jest Grand Prix, tutaj niestety trzeba wygrywać i to jest największa bolączka tego trofeum, ponieważ większość GP jest mocno uzależniona od losowości. W przypadku wyścigu o przetrwanie musicie po prostu dojechać do mety, nie trzeba być na pierwszym miejscu.

Kilka porad podczas grania na wyższych poziomach trudności:

  • Zostawcie sobie Moc Ostateczną / Ultimate na ostatnie okrążenie. W przypadku dłuższych wyścigów, będziecie w stanie nabić super umiejętność 2 razy.
  • Na początku każdego wyścigu starajcie się trzymać blisko swoich kompanów, nabijajcie jak najszybciej pasek Mocy Ostatecznej poprzez jazdę po torze kompana, przejeżdżania obok nich, gdy ktoś w nich strzeli oraz przesyłania im wszystkich niepotrzebnych broni poprzez wciśnięcie .
  • Wystarczy, że zrobicie tylko i wyłącznie 1 gwiazdkę, nie musicie robić wszystkich. W przypadku GP musicie wygrać, a w Wyścigu o Przetrwanie musicie po prostu dojechać do mety bez zostania wyeliminowanym.
  • Polecam postaci z kategorii “Prędkość” + ewentualne ulepszenia pod prędkość. Chociaż nie uważam, żeby inne kategorie były gorsze, to najlepiej mi się grało właśnie tą.
  • Używajcie skrótów na każdej trasie. AI rzadko z nich korzysta, nawet na poziomie Ekstremalnym, więc dają sporą przewagę w decydujących momentach, szczególnie przy użyciu Mocy Ostatecznej.
  • Na poziomie Ekstremalnym używajcie Mocy Ostatecznej tylko na płaskich powierzchniach. Chodzi o to, że na tym poziomie pojazdy poruszają się znacznie szybciej i jak użyjecie jeszcze Mocy to po najechaniu na skocznie wywali Was poza trasę i tracicie całą Moc. Długie proste, ewentualnie zakręty z bandami to najlepsze miejsca.

Odpowiednio zaliczona aktywność, na danym poziomie trudności, charakteryzuje się ilością kresek w rogu kafelka (1 kreska – poziom Normalny, 2 kreski – poziom Trudny, 3 kreski – poziom Ekstremalny).

 

braz Tym razem to sprawa osobista / This Time It’s Personal GS: 0
Zmodyfikuj pojazd w garażu / Modify a vehicle in the Garage.

Pucharek można zdobyć jako pierwszy ze wszystkich. Wystarczy wejść do garażu i zmienić klakson na inny. Cokolwiek nie zmienicie w garażu w Waszym pojeździe to dostaniecie to trofeum. Nie ma tutaj większej filozofii.

 

braz Ad Ultimatum / Ad Ultimatum GS: 0
Wykorzystaj zespołową moc ostateczną 3 razy w jednym wyścigu. / Perform a Team Ultimate 3 times in a single Race.

Moc Ostateczną / Ultimate ładujemy na kilka różnych sposobów:

  • Przejeżdżanie obok kompanów, gdy ich spowolni,
  • Używanie toru kompana przed nami, aby ładować przyspieszenie,
  • Przesyłanie kompanom wszystkich możliwych broni jakie znajdziecie,
  • Strzelanie do przeciwników na torze,
  • (Opcjonalne) Używanie bonusowego pudła, które zwiększa szybkość ładowania mocy ostatecznej.

By zrobić to trofeum potrzebujecie jednej z najdłuższych tras w grze, nie zrobicie tego na tych początkowych – krótszych. Jedna z najlepszych tras to zdecydowanie Sky Road. Mocno zalecam również użycie bonusowego pudła zwiększającego szybkość ładowania mocy ostatecznej. Jak już wystartujecie to trzymajcie się za wszelką cenę Waszych kompanów, nie przebijajcie się na siłę na 1 miejsce, bo nie ma to sensu w przypadku tego trofeum. Cały czas używajcie toru jazdy kompana przed Wami (proca), aby nabijać przyspieszenie. Gdy zobaczycie, że któregoś kompana spowolniło to starajcie się przejechać obok niego, aby go przywrócić do jazdy jak najszybciej. Jeśli macie możliwość to rozwalajcie też jak najwięcej przeciwników, ponieważ to też nabija pasek mocy ostatecznej. W momencie, gdy moc się naładuje to od razu jej używacie poprzez wciśnięcie . Mi osobiście pucharek wpadło mimochodem podczas normalnej gry w trybie przygody. W ostatnich rozdziałach są już same długie trasy i jeśli stosujecie się do powyższych wskazówek to nie powinniście mieć problemu z nabiciem paska 3x w ciągu jednego wyścigu.

 

braz Procmistrz / Slingshot Pro GS: 0
Wykonaj zespołową procę 100 razy. (We wszystkich trybach gry). / Perform 100 Team Slingshots. (Across all Game Modes).

Procę / Slingshot wykonujemy bardzo prosto, wystarczy jechać przez chwilę w torze jazdy naszego kompana (żółty pasek na torze) i poczekać aż naładuje nam się przyspieszenie. Jak tylko się to stanie to zjeżdżacie z żółtego paska, przyspieszenie odpala się automatycznie i tym o to sposobem wykonaliście poprawną “procę”. Kolejny pucharek, który zapewne wpadnie Wam sam, bez większego starania się. Jeśli jednak bardzo chcecie zrobić go najszybciej to zalecam użycie jakiejś długiej i w miarę prostej trasy (jak zwykle Sky Road) i jechanie non-stop za którymś z kompanów. Jak ich wyprzedzicie to rzecz jasna zwalniacie, aby Was wyprzedzili i powtarzacie cały proces.

Wystarczy wjechać na żółty tor, nabić przyspieszenie i zjechać z niego. Proca wykonana 🙂

braz Wystrzał z katapulty! / Fire The Catapult! GS: 0
Wykonaj zespołową procę 10 razy w jednym wyścigu. / Perform 10 Team Slingshots in a single Race.

Czytaj opis pucharku braz Procmistrz / Slingshot Pro

 

braz Drużyna wzywa / There Is No “I” In Team… GS: 0
Wykonaj w jednym wyścigu: przekazanie przedmiotu, pęd antypośl., zesp. procę i zesp. moc ostateczną. / Perform Team Item Transfer, Skimboost, Team Slingshot and Team Ultimate in a single Race.

Pucharek na 100% wpadnie Wam sam, ponieważ w późniejszym etapie gry wyścigi będą dużo dłuższe niż na początku, a przez to będziecie mieć sporo czasu na wykonanie wszystkich tych aktywności. Poza tym i tak musicie wykonywać te czynności, szczególnie na wyższych poziomach trudności, ponieważ bez nich nie wygracie praktycznie żadnego wyścigu. Poniżej wstawiam listę wymaganych czynności, oraz sposoby jak zrobić je najszybciej:

Czynności wymagane do trofeum:

  • Przekazanie Przedmiotu – wystarczy wcisnąć gdy podniesiecie jakąkolwiek broń. Na górze ekranu pojawi się pasek, przez ten czas Wasi kompani powinni odebrać od Was broń. Jeśli tak się nie stanie tzn. że mają już jakąś broń i musicie poczekać aż ją wykorzystają (biała ikonka koło kwadrata jednego z kompanów),
  • Pęd Antypoślizgowy / Skimboost – musicie przejechać bardzo blisko spowolnionego kompana (pojawia się żółta łuna w okół niego, na krótki moment),
  • Proca / Slingshot – trzeba jechać w żółtym torze jazdy, zostawianym przez kompana jadącego przed Wami. Ładujecie przyspieszenie poprzez jazdę w nim i musicie zjechać, aby aktywować “procę”,
  • Moc Ostateczna / Ultimate – wystarczy wykonywać wszystkie powyższe czynności jak najczęściej to tylko możliwe. Możecie użyć dodatkowo bonusowego pudła, które zwiększa szybkość ładowania mocy ostatecznej.

 

braz Co moje, to i twoje / What’s Mine Is Yours GS: 0
Wyślij pudło z przedmiotem towarzyszowi 5 razy w jednym wyścigu. / Send an Item Box to a Teammate 5 times during a Race.

Banalny pucharek, który wpadnie Wam bardzo szybko i to bez Waszej wiedzy. Przekazywanie przedmiotów naszym kompanom to wręcz mus. Musicie wykorzystywać non-stop tą zdolność, żeby jak najszybciej ładować Moc Ostateczną, szczególnie na wyższych poziomach trudności. Do zdobycia trofeum musicie przekazać dowolny przedmiot 5x w ciągu jednego wyścigu.

Warto wiedzieć jedną rzecz podczas przekazywania. Po pojedynczym wciśnięciu , na górze ekranu pojawi się pasek lecący wstecz. Jest to czas dla Waszych kompanów na odebranie przedmiotu. Jeśli widzicie, że nie odbierają tzn. że mają obecnie jakąś broń i musicie poczekać aż ją wykorzystają. Możecie zobaczyć na białą ikonkę w rogu kwadracika Waszego kompana, czy aktualnie posiada jakąś broń. Jak widzicie, że są “pełni” to po prostu poczekajcie.

Ta ikonka oznacza, że kompan posiada już jakiś przedmiot.

 

braz Strzelanie do celu / Target Practice GS: 0
Traf przeciwników za każdym razem, kiedy strzelasz pomarańczową rakietą x3. / Land a hit on enemy racers with each use of a x3 Orange Rocket.

Pomarańczowe Rakiety / Orange Rocket są oznaczone taką ikonką:

Do pucharku musicie posiadać potrójną wersję, czyli na ikonce musicie mieć 3 rakiety oraz zobaczycie to za Waszym samochodem, będą do Was przyklejone 3 rakiety. Podczas podnoszenia przedmiotów nigdy nie zdobędziecie potrójnej wersji, by ją zdobyć trzeba spełnić kilka wymogów:

Co zrobić, aby otrzymać potrójną wersję przedmiotu:

  • Możecie otrzymać go, gdy jeden z kompanów chce podarować Wam przedmiot (na górze ekranu pojawi się pasek). Jaką broń otrzymacie jest już jednak losowe.
  • Przed wyścigiem odpalacie bonusowe pudło, które daje Wam szansę na podniesienie potrójnej rakiety.

Gdy już zdobędziecie potrójną rakietę, to teraz musicie każdą rakietą trafić w przeciwników. Idealnie jest to zrobić na jakiejś długiej i prostej trasie. Jak zwykle Sky Road sprawdza się tutaj najlepiej. Rakiety nie mają namierzania, musicie ustawić się idealnie za przeciwnikiem, żeby go trafić. Polecam podjechać najbliżej jak to tylko możliwe i dopiero wtedy strzelać. Robicie tak 3x i pucharek jest Wasz. W przypadku, gdyby Wam się nie udało to możecie zrestartować wyścig, pudło Wam nie przepadnie do momentu aż nie ukończycie danego wyścigu. Broń może Wam wypaść będąc zarówno w środku stawki jak i na pierwszym miejscu. 

 

braz Zagrożenie zneutralizowane / Threat Neutralized GS: 0
Użyj białego pędu, żeby zniszczyć wrogi pocisk. / Use the White Boost to destroy a projectile.

Biały Pęd / White Boost oznaczony jest taką ikonką: 

Jest to klasyczne przyspieszenie znane z wielu podobnych gier. Ma jednak dodatkową właściwość, ponieważ zaraz po jego odpaleniu, w okół Waszego pojazdu powstała mała fala uderzeniowa. Jak możecie się domyślić, musicie użyć tej fali, aby rozwalić nadlatującą broń przeciwnika. Pucharek na 99% wpadnie Wam podczas normalnego grania. Jednak warto zwrócić uwagę na kilka rzeczy. Każdy nadlatujący w Waszą stronę przedmiot jest sygnalizowany ikonką na ekranie oraz charakterystycznym dźwiękiem namierzania. Im sygnał jest szybszy, tym broń jest bliżej Was. Możecie również używać patrzenia do tyłu , aby kontrolować co się dzieje i jak blisko jest nadlatujący przedmiot. Przedmiot może Wam wypaść będąc zarówno w środku stawki jak i na samym końcu. 

 

braz Ścinacz zakrętów / Cutting Corners GS: 0
Użyj białego pędu, żeby ściąć zakręt, nie tracąc prędkości. / Use the White Boost to avoid being slowed down by terrain.

Biały Pęd / White Boost oznaczony jest taką ikonką: 

Ten sam przedmiot co w pucharku powyżej, z tym że teraz musicie go użyć, aby przejechać przez powierzchnię spowalniającą i nie zostać spowolnionym. Musicie odpalić przyspieszenie zaraz przed wjazdem na taką powierzchnię i przejechać przez nią podczas trwania przyspieszenia. Jeśli skończy się, a Wy nadal nie wrócicie na trasę to pucharek Wam przepadnie. Trofeum można spokojnie zrobić już na jednej z pierwszych tras, czyli Wisp Circuit. Przed startem użyjcie bonusowego pudła, które daje Wam od razu Biały Pęd. Zaraz po starcie, po prawej stronie będzie trawa. Wystarczy użyć teraz pędu przed wjechaniem na nią, szybko wjechać, ściąć zakręt i wrócić na trasę. W przypadku niepowodzenia robicie po prostu restart.

 

braz Brutalna próżnia / Violent Void GS: 0
Użyj fioletowej próżni, żeby wchłonąć wrogi pocisk i trafić nim zawodnika, który go wystrzelił. / Use the Violet Void to absorb a projectile and hit the racer who fired it.

Fioletowa Próżnia / Violet Void jest oznaczona taką ikonką:

Broń charakteryzuje się tym, że wciąga wszystko do czego podjedziecie bliżej, czyli ringi, przedmioty, broń przeciwnika jak podjedziecie do niego bliżej oraz wszelkie wystrzelone w Waszym kierunku pociski. Sytuacja bardzo podobna jak w przypadku trofeum braz Zagrożenie zneutralizowane / Threat Neutralized. Musicie obserwować co dzieje się za Wami i czekać aż ktoś strzeli w Waszym kierunku. Każdy nadlatujący w Waszą stronę przedmiot jest sygnalizowany ikonką na ekranie oraz charakterystycznym dźwiękiem namierzania. Im sygnał jest szybszy, tym broń jest bliżej Was. Próżnia ma tę zaletę, że trwa dość długo, więc jak tylko ktoś odpali w Waszym kierunku jakiś pocisk, to wystarczy trochę zwolnić, odpalić próżnię i po prostu czekać aż pocisk zbliży się do Was i zostanie przejęty. Najszybszą metodą jest chyba użycie bonusowego pudła, które daje Wam fioletową próżnię na starcie i po prostu przebić się na pocztek stawki i czekać aż ktoś coś odpali w Waszym kierunku.  Przedmiot może Wam wypaść będąc w środku stawki. 

 

braz Blokada / Road Block GS: 0
Zablokuj nadlatujący pocisk niebieską kostką. / Block an incoming projectile with a Blue Cube.

Niebieska kostka / Blue Cube oznaczona jest taką ikonką:

Przedmiot, który będziecie dostawać chyba najczęściej i w pewnym momencie go już znienawidzicie bo jest w większości przypadków bezużyteczny. Sytuacja podobna jak w powyższych pucharach, tyle że teraz wymaga ona większej precyzji, ponieważ musicie upuścić kostkę tak, żeby nadlatujący przedmiot w nią uderzył. Moje rada jest taka, żebyście nie starali się robić na siłę tego trofeum. Przedmiot może Wam wypaść będąc zarówno w środku stawki jak i na pierwszym miejscu. Także jak tylko będziecie na pierwszym miejscu, to na 100% w końcu dostaniecie kostkę. Teraz trzymacie ją do momentu aż coś nie zacznie lecieć w Waszą stronę. Możecie zwolnić, żeby zwiększyć szansę strzelenia do Was. Jak tylko usłyszycie, że coś leci i się zbliża to upuszczacie kostkę. Jak się uda to super, jak nie to próbujcie w następnym wyścigu, bo nie ma sensu tracić czas i specjalnie robić to zadanie, jak na 99% wpadnie Wam podczas normalnej gry, gdy nawet nie będziecie sobie z tego zdawać sprawy. Dla zwiększenia szansy, możecie użyć bonusowego pudła, które daje Wam szansę na potrójną kostkę. 

 

braz Kolec drogi / Thorn In Their Sides GS: 0
Spraw, żeby 3 przeciwników na raz wpadło w poślizg, wjeżdżając w nich z aktywnymi różowymi kolcami. / Cause 3 opponents to spin-out by shunting them with a Pink Spikes active.

Różowe Kolce / Pink Spikes oznaczone są taką ikonką:

Po odpaleniu broni, w okół Waszego pojazdu będą krążyć 3 kulki, które będą atakować każdego kto tylko się do Was zbliży, albo Wy zbliżycie się do niego. Mają bardzo mały zasięg, więc trzeba podjechać praktycznie pod samą gębę przeciwnika. Nie zdziwię chyba nikogo, że broń musicie odpalić w jak największym tłoku. Tak jak w poprzednich tego typu pucharach, nie starajcie się robić go na siłę, ponieważ na 99% wpadnie Wam ono samo. Po prostu jak zobaczycie, że dostaliście ten przedmiot, to starajcie się go odpalać blisko kilku przeciwników. Broń można dostać będąc zarówno w środku stawki jak i bliżej końca. 

Gdybyście mieli bardzo duże problemy, to możecie zrobić to trofeum grając w 4 osoby na split-screenie. Zbieracie się gdzieś “w kupę”, a osoba która ma zrobić trofeum losuje przedmioty aż nie wypadnie jej to co trzeba. Jeśli przez dłuższy moment nie wypada broń to zmieńcie pozycję (np. grupa niech się cofnie, albo wyprzedzi robiącego pucharek).

 

braz Lokalni bohaterowie / Sonic Heroes GS: 0
Ukończ wyścig drużynowy z dwoma lokalnymi graczami w twojej drużynie. / Complete a Team Race with 2 additional local players on your Team.

Pucharek wymaga posiadania 3 padów, albo użycia funkcji “Share Play” z kimś kto posiada minium 2 pady. 

Najtrudniejsza część tego pucharu to bez wątpienia posiadanie 3 padów, albo znalezienie kogoś kto ma 2. Gdy już spełnicie ten wymóg to pora przejść do konkretów. Odpalacie split-screen poprzez Grę Lokalną > Jazda Próbna (3 graczy) > dowolna trasa (Whale Lagoon jest najkrótsza). Pamiętajcie, że musicie wybrać tryb drużynowy, a wszyscy gracze muszą być w jednej drużynie! Gdy już odpalicie wyścig, to wystarczy że jedna osoba dojedzie do mety ponieważ wtedy odpali się automatyczne odliczanie do końca. Pucharek dostaniecie jak tylko skończy się odliczanie i wyścig zostanie wszystkim zaliczony.

Filmik:

 

braz Wróg numer 1 / Villainy 101 GS: 0
Grając Eggmanem, spraw, żeby Sonic w jednym wyścigu wpadł 3 razy w poślizg. / While playing as Eggman, spin out Sonic 3 times in the same Race.

Tak jak opis mówi, musicie użyć Eggmana, aby Sonic wpadł 3 razy w poślizg (po prostu w niego strzelić, albo przejechać Mocą Ostateczną). Podczas normalnego wyścigu jest o tyle trudne, że nie zawsze pojawi się w nim Sonic, więc musicie resetować wyścigi do momentu aż nie pojawi się w nim ekipa z Soniciem. Jest na szczęście dużo prostsza metoda, ale wymaga minimum 2 padów, albo użycia funkcji Share Play z kimś. Odpalacie tryb split-screen i wybieracie Eggmana, a inny gracz Sonica. Pamiętajcie, że musicie być w osobnych drużynach! Jak już odpalicie wyścig, to ustawiacie Sonica gdzieś dalej przed Wami, a Wy losujecie jakiekolwiek bronie, które dadzą Wam możliwość strzelenia w Sonica. Haczyk polega na tym, że przez większość czasu będziecie losować szajs, którym nie będziecie w stanie strzelać, dlatego to co Wam nie pasuje to przekazujcie kompanom AI, aby nabić Moc Ostateczną. Jak już ją będziecie mieć to zostawcie ją sobie na 3 uderzenie, ponieważ pojedziecie zbyt mocno do przodu i nie będziecie mogli wrócić (trzeba będzie zrobić całe kółko).

Filmik jak ja to zrobiłem (nie wiem czemu używałem 3 padów, ale mniejsza o to):

 

braz Te kocie ruchy / Artful Dodging GS: 0
Uniknij każdego zagrożenia, spowodowanego szarym wstrząsem. / Avoid every hazard created by a Gray Quake.

Szary Wstrząs / Gray Quake oznaczony jest taką ikonką:

Kolejna z “super-broni”, która daje Wam sporą szansę na przebicie się na czoło stawki będąc mocno z tyłu. Charakteryzuje się tym, że przed pojazdem jadącym na pierwszym miejscu, pojawia się sporo skalnych kolumn, które bardzo trudno ominąć, AI zawsze w nie uderzy. Niestety, ale w tym przypadku to Wy musicie uniknąć uderzenia w jakąkolwiek kolumnę, gdy ktoś użyje tego ataku na Was. Najlepiej jest mocno zwolnić i po prostu omijać. Czasami zdarzy się, że na szerokiej strasie kolumny nie pokrywają całej szerokości i można spokojnie ominąć. Również zdarza się tak, że trasa ma rozwidlenie i kolumny pojawiają się tylko po jednej stronie, ale to już trzeba mieć mega szczęście. Broń można zdobyć tylko i wyłącznie będąc na samym końcu, albo bardzo blisko niego.

Gdy zobaczycie kolumny przed Wami to musicie je ominąć za wszelką cenę.

Gdybyście mieli bardzo duże problemy, to możecie zrobić to trofeum grając na split-screenie. Jedna osoba zostaje z samego tyłu, a Wy musicie przebić się na sam początek. Osoba z tyłu losuje przedmioty do momentu aż nie wypadnie jej Szary Wstrząs. Odpala go, gdy będziecie na pierwszy miejscu, najlepiej w jakimś szerokim miejscu. Omijacie kolumny i pucharek jest Wasz.

 

braz Modyfikator ma zawsze rację / The Customizer Is Always Right GS: 0
Zajmij 1. miejsce w wyścigu, używając w pełni zmodyfikowanego pojazdu. / Achieve 1st place in a race with a fully customized Vehicle.

Do zdobycia tego trofeum musicie zmodyfikować kolejne rzeczy:

Osiągi:

  • Przód
  • Tył
  • Koła

Wizualne:

  • Lakier
  • Winyl
  • Klakson

O ile większość z tych rzeczy zdobędziecie z loot-boxów, tak Winyle można wygrać tylko i wyłącznie za wyścigi, nie dostaniecie ich z loot-boxów. Gdy już będziecie mieć pełny zestaw to wystarczy wygrać dowolny wyścig i po problemie.

 

braz Odgromówka / Shockproof GS: 0
Uniknij trafienia kremową błyskawicą. / Avoid the effect of being hit by an Ivory Lightning.

Kremowa Błyskawica / Ivory Lightning oznaczona jest taką ikonką:

Znów mamy do czynienia z “super-bronią”, która daje nam szanse powrotu na czoło stawki. Z tym, że podobnie jak w przypadku Wstrząsu, tutaj to Wy musicie uniknąć ataku na Was. Będąc na pierwszym miejscu i jadąc ostatnie okrążenie macie bardzo dużą szansę, że ktoś odpali na Was błyskawicę. Nadchodzący atak jest mocno charakterystyczny, ponieważ chmury robią się ciemne, a w okół Waszego pojazdu zaczną krążyć małe błyskawice. By uniknąć trafienia potrzebujecie jednego z tych przedmiotów, czyli Nefrytowego Ducha, albo Moc Ostateczną. Ta druga jest zdecydowanie łatwiej do pozyskania. Jak już będziecie mieć moc ostateczną to trzymajcie ją na ostatnie okrążenie i miejcie nadzieje, że ktoś na Was odpali ten atak. Jak tylko zobaczycie, że chmury ciemnieją, a w okół Was robią się małe błyskawice to od razu odpalacie przedmiot/moc ostateczną. 

Gdybyście mieli bardzo duże problemy, to możecie zrobić to trofeum grając na split-screenie. Jedna osoba zostaje z samego tyłu, a Wy musicie przebić się na sam początek. Osoba z tyłu losuje przedmioty do momentu aż nie wypadnie jej Kremowa Błyskawica. Odpala go, gdy będziecie mieć przedmiot, albo moc ostateczną do uniknięcia ataku. Musicie też być mocno oddaleni od osoby, która ma atak błyskawicy. Jak będziecie blisko to nie zadziała.

 

braz Oto ja… / But There Is A Me… GS: 0
Zajmij pierwsze miejsce w wyścigu online. / Come first in an online race.

Wystarczy wygrać dowolny wyścig w trybie online. Może to być zarówno Casual jak i Rankingowy, nie ma znaczenia. Polecam robić to na Szybkiej Rozgrywce, ponieważ tam gra najwięcej ludzi. W momencie pisania poradnika, online był już praktycznie martwy, więc jeśli macie problem ze znalezieniem ludzi to próbujcie w godzinach szczytu, albo po prostu ustawcie się z kimś i szukajcie meczy w tym samym momencie, powinno Was bez problemu połączyć.

 

Materiał zrealizowany na bazie własnych doświadczeń z grą.
Zabrania się kopiowania bez zgody autora!

Grę udostępnił wydawca - Cenega.