Alan Wake 2 – Poradnik do trofeów i osiągnięć

 

Alan Wake 2 ma prosty zestaw pucharków. Można grać na dowolnym poziomie trudności. Skupić się jedynie trzeba na znajdźkach, których część można niestety pominąć. Ale ogólnie i tak jest ich mniej niż w części poprzedniej oraz są ciekawsze. Reszta trofeów to kwestia fabularna oraz używania mechanik gry. Nic z czym ktokolwiek miałby większy problem.

 

Jak oceniasz trudność platyny w Alan Wake 2?

View Results

Loading ... Loading ...

 

  • Stopień trudności wbicia platyny: 3/10
  • Czas do zdobycia platyny: 20-25 godzin
  • Liczba trofeów: platynax1zlotox0 x1 x65
  • Liczba trofeów offline: 67
  • Liczba trofeów online: BRAK
  • Minimalna liczba przejść: 1
  • Trofea możliwe do przeoczenia: Wszystkie związane za znajdźkami, jeśli nadpiszemy zapis sprzed punktu bez powrotu. Oprócz tego szczególnie należy uważać na braz Bracia Koskela oraz braz Ślad pisarza.
  • Zglitchowane trofea: BRAK

 

Opinia znajduje się TUTAJ!

 

W ramach podziękowania za poradnik, o ile się oczywiście przydał, możesz postawić mi kawę!

Postaw mi kawę na buycoffee.to

 

Krok po kroku:

Alan Wake 2 to gra, którą przyjemnie i wygodnie możemy ukoronować platynką w jednym przejściu. Nie musimy decydować się na żaden konkretny poziom trudności. Nie ma do tego żadnych trofeów, więc możemy grać na jakim naw wygodnie.

W gruncie rzeczy polecam skupić się przede wszystkim na znajdźkach, gdyż część z nich jest niebezpiecznie pomijalna. Ogólnie zaś można przegapić praktycznie wszystkie jeśli nadpiszemy sobie slot zapisu sprzed punktu bez powrotu. Gra nas informuje dokładnie kiedy jest ten moment. Dodatkowo w polecam w ogóle NIE KRORZYSTAĆ z ręcznego przełączania się między bohaterami za pomocą kałuży w bezpiecznych miejscach. Znajdźki są w materiale z opisu trofeum braz Rustykalny urok są ustawione w kolejności związanej z automatycznym przełączaniem przez grę w kluczowych momentach fabularnych. Ręczna zmiana spowoduje, że możecie coś ewentualnie przegapić.

Warto też sobie ogarniać przy okazji trofea związane z konkretnymi mechanikami, by mieć je z głowy:

  • braz Wyrwij się z jego pola
  • braz To jest ta chwila
  • braz Blask pośród nocy
  • braz Pogoń za źródłem
  • braz Cel-pal
  • braz Błogostan
  • braz Powstrzymaj potwora
  • braz Powalające widoki
  • braz Papatki
  • braz Na raz

W materiale ze znajdźkami generalnie nie umieszczono też rozwiązań związanych z pchnięciem fabuły do przodu. Nie ma w grze w sumie żadnych trudnych momentów i zbierając dowody gra sama nas dobrze naprowadzi na dalsze tropy. Na terenie Coffee World jest jednak taki nieco mniej oczywisty moment, który w razie czego poniżej rozpiszę w kontekście miejsc poszukiwań kluczowych przedmiotów.

Dotarcie do bossa na obszarze Coffee World:

  • Z bezpiecznego pomieszczenia w szopie, gdzie schodziliśmy pod ziemię zabieramy bezpiecznik. Leży on na stole niedaleko termosu do zapisywania stanu gry.
  • Badamy całą platformę stojącą przed szopą.
  • Na stoliku niedaleko platformy znajdziemy listę z potrzebnymi przedmiotami.
  • Idziemy do atrakcji o nazwie Espresso Express. Tam musimy zamontować bezpiecznik, a następnie odpalić karuzelę. Otworzy nam się przejście. Przechodzimy pod platformą i zabieramy moduł sterujący. Potem możemy wyjść na zewnątrz.
  • Kasetę znajdziemy za tekturową, machającą do nas postacią przy stoiskach na drodze do Fair Trade Fun Zone.
  • Nóż znajdujemy w sklepiku Gift Shop.
  • Maskę znajdziemy przy studni w pobliżu platformy do której muśmy te wszystkie rzeczy zanieść. Może się tu okazać konieczne układanie dowodów i profilowanie.
  • Po ułożeniu wszystkich przedmiotów na platformie pojawi się opcja wejścia do studni prowadzącego do starcia z bossem.

 

Poradnik:

platyna Sisu / Sisu
Zdobądź wszystkie trofea. / Gain all trophies

Platynowe trofeum. Wpadnie jak uporamy się z pozostałymi.

 

braz Wyrwij się z jego pola / Escape its Gravity 10
Użyj racy, aby wyrwać się z pochwycenia przez wroga. / Use a Hand Flare to escape an enemy Grapple

Pucharek związany z mechaniką gry. Raca oprócz możliwości rzucenia w przeciwnika oferuje także możliwość wyrwania się z chwytu. Przeciwnicy losowo używają możliwości złapania nas, wiec czasem trzeba poczekać, by im się zachciało. Gdy to jednak nastąpi dajemy się złapać i gdy na ekranie pojawi się ikonka do użycia flary wciskamy przycisk . W razie czego na poniższym gifie widać moment zdobycia trofeum.

 

braz To jest ta chwila / This is the Moment 10
Wykonaj w ostatniej chwili unik pozwalający ci uniknąć ataku wroga. / Dodge at the last minute to avoid an enemy attack

Pucharek związany z mechaniką gry. Uniki wykonujemy wciskając przycisk . By otrzymać pucharek musimy dokonać tego tuż przed atakiem. Dobrymi przeciwnikami do tego trofeum są wilki, gdyż mają łatwy do zauważenia wyskok od przodu. Wystarczy odpowiednio wyczekać i wykonać unik. W razie czego na poniższym gifie widać moment zdobycia trofeum.

 

braz Nieostatnia / Not the Last 10
Podnieś pierwszą stronę maszynopisu. / Pick up the first Manuscript Page

Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Stron maszynopisu podczas gry i tak podniesiemy znacznie więcej, choć nie ma konieczności zebrania ich wszystkich pod kątem trofeów.

 

braz Blask pośród nocy / Shining in the Night 10
Zapal racę, żeby okiełznać wrogów. / Ignite a Hand Flare to keep enemies at bay

Pucharek związany z mechaniką gry. Racę znajdujemy w połowie rozgrywki. Jest to przydatny przedmiot, którym strzelamy w dane miejsce rozświetlając cały obszar i zdejmując u wrogów tarcze mroku oraz w ogóle ich niszcząc. Do pucharka wystarczy jednorazowo z niego skorzystać.

 

braz Tajne skrytki / Secret Stashes 10
Odkryj jedną skrytkę kultu i jedną śniadaniówkę. / Discover one Cult Stash and one Lunch Box

Trofeum związane ze znajdźkami. Materiał wideo dotyczący ich lokalizacji znajduje się w opisie braz Rustykalny urok.

 

braz Musi być sposób / Finding a Way 10
Znajdź śrubokręt. / Find the Screwdriver

Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie podczas wizyty w Coffee World. Będzie to przedmiot niezbędny, by ukończyć główny wątek, ale w jego lokalizacja zaznaczona jest na materiale wideo ze znajdźkiami w opisie braz Rustykalny urok.

 

braz Szybkie cięcie / Cut Short 10
Znajdź nożyce do prętów. / Find the Boltcutters

Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie podczas etapu starcia z jednym z bossów. Będziemy musieli zdobyć nożyce by przejść dalej.

 

braz Pogoń za źródłem / Chased the Source 10
Zniszcz źródło. / Destroy a Source Point

Pucharek związany z mechaniką gry. Przeciwnicy po zdjęciu tarczy mroku latarką, czy flarą często odsłaniają widoczne słabe punkty. Wystarczy potem w nie strzelić, by momentalnie pokonać przeciwnika. W razie czego na poniższym gifie widać moment zdobycia trofeum.

 

braz Rozwiany mrok / Darkness Coiled 10
Zniszcz tarczę mroku. / Destroy a Darkness Shield

Pucharek związany z mechaniką gry. Niszczenie tarcz mroku będzie konieczne, by móc się pozbywać przeciwników. Otoczeni są oni bowiem taką tarczą, dzięki czemu są odporni na ostrzał. Tarcze możemy zdejmować wszelkimi przedmiotami oświetlającymi. Latarka, flary, raca i tym podobne.

 

braz Dziwna rzeczywistość / Strange Reality 15
Rozwiąż pięć zagadek z rymowanek. / Solve five Nursery Rhyme puzzles

Trofeum możliwe do pominięcia!

Trofeum związane ze znajdźkami. Materiał wideo dotyczący ich lokalizacji znajduje się w opisie braz Rustykalny urok.

 

braz Bracia Koskela / The Koskela Brothers 15
Obejrzyj wszystkie reklamy braci Koskela. / Watch all Koskela brother commercials

Trofeum możliwe do pominięcia!

Trofeum związane ze znajdźkami. Reklam braci Koskela jest dokładnie 6. Zaliczają się od razu jako okryte, gdy przejdziemy obok telewizora w momencie ich wyświetlenia. Materiał wideo dotyczący ich lokalizacji znajduje się w opisie braz Rustykalny urok.

 

braz Ślad pisarza / The Trail of the Writer 10
Obejrzyj wszystkie taśmy z cyklu „Pisarska podróż”. / Watch all the Writer’s Journey videos

Trofeum możliwe do pominięcia!

Trofeum związane ze znajdźkami. Taśm jest dokładnie 8, ale część z nich zostanie zebrana automatycznie, gdyż znajdą się na drodze fabularnej. Zaliczają się od razu jako okryte, gdy przejdziemy obok telewizora w momencie ich wyświetlenia. Materiał wideo dotyczący ich lokalizacji znajduje się w opisie braz Rustykalny urok.

 

braz Dawaj! / Bring It 10
Znajdź obrzyn. / Find the Sawed-Off Shotgun

Trofeum możliwe do pominięcia!

Trofeum związane ze znajdźkami. Obrzyna możemy zgarnąć w rozdziale Serce. Jest zamknięty w szafce z kłódką, do której kod to 739. Materiał wideo dotyczący ich lokalizacji znajduje się w opisie braz Rustykalny urok.

 

braz Gotowość do walki / Ready for a Fight 10
Znajdź karabin myśliwski. / Find the Hunting Rifle

Trofeum możliwe do pominięcia!

Trofeum związane ze znajdźkami. Karabin możemy zgarnąć w rozdziale Old Gods. Jest w zamkniętym pomieszczeniu w Centrum Odnowy. By się tam dostać musimy na komputerze otworzyć system drzwi podając kod 170823. Następnie konieczne będzie znalezienie klamki do drzwi w pomieszczeniu ochrony. Po jej zamontowaniu możemy z wnętrza zgarnąć broń. Materiał wideo dotyczący ich lokalizacji znajduje się w opisie braz Rustykalny urok.

 

braz Największe przeboje / Greatest Hits 10
Znajdź kuszę. / Find the Crossbow

Trofeum możliwe do pominięcia!

Trofeum związane ze znajdźkami. Kuszę możemy zgarnąć w rozdziale Miejscowa. Jest zamknięta w skrytce kultu z kłódką, do której kod to 527. Materiał wideo dotyczący ich lokalizacji znajduje się w opisie braz Rustykalny urok.

 

braz Nie podchodź / Stop Right There 30
Znajdź strzelbę powtarzalną. / Find the Pump-Action Shotgun

Trofeum możliwe do pominięcia!

Trofeum związane ze znajdźkami. Strzelbę możemy zgarnąć w rozdziale Zgrzyt. Jest zamknięty w gabinecie szeryfa z gablocie z kłódką, do której kod to 723. Materiał wideo dotyczący ich lokalizacji znajduje się w opisie braz Rustykalny urok.

 

braz Znajdź światło / Find the Light 10
Znajdź latarkę i rewolwer. / Find the Flashlight and Revolver

Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie podczas rozdziału Casey.

 

braz Poświecimy / Lights Shining 10
Znajdź rakietnicę. / Find the Flare Gun

Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie podczas rozdziału Pośpiewamy.

 

braz Jupikajej / Yippee Ki-yay 30
Znajdź dubeltówkę. / Find the Double-Barrelled Shotgun

Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie podczas rozdziału Nie ma mowy. Warto jednak zaznaczyć, że broń tą można też dostać drugi raz, gdzie się bardziej przyda. W rozdziale Pokój 665 przed wejściem na teren hotelu należy w barze przełączając światło zgarnąć broń z szafki. Materiał wideo dotyczący ich lokalizacji znajduje się w opisie braz Rustykalny urok.

 

braz Cel-pal / Aimed Ahead 20
Pokonaj pięciu wrogów strzałami w głowę. / Defeat five enemies with headshots

Pucharek związany z mechaniką gry. Strzelanie w głowę to najskuteczniejszy sposób eleiminacji wrogów. Wystarczy pięć razy tak pokonać przeciwnika i pucharek będzie nasz.

 

braz Termos na kawę / Coffee Thermos 10
Znajdź pokój wytchnienia. / Discover a Break Room

Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie bez problemu podczas rozgrywki. Warto sobie przy okazji aktywować jak najwięcej tych pokoi w etapie Sagi. Tam zwykle trzeba najpierw podłączyć zasilanie z generatora.

 

braz Błogostan / Felt Good 10
Użyj przedmiotu leczącego. / Use a Healing Item

Pucharek związany z mechaniką gry. Nawet grając bardzo dobrze zdarzą się sytuację, gdy wrogowie nabiją nam guza. Materiałów leczniczych jednak w grze nie brakuje. Są tabletki, bandaże, czy całe apteczki. Wystarczy raz użyć jednego z tych przedmiotów.

 

braz Na straży prawa / Lawman 30
Pokonaj Nightingale’a. / Defeat Nightingale

Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po pokonaniu bossa w rozdziale Serce.

 

braz Duma Bright Falls / Bright Falls’ Finest 30
Pokonaj Mulligana i Thorntona. / Defeat Mulligan and Thornton

Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po pokonaniu bossa w rozdziale Miejscowa. W przypadku tego jednego starcia dotarcie jest nieco bardziej skomplikowane niż w innych, oczywistych przypadkach. Wskazówki co prawda dobrze nas prowadzą, ale w razie czego podrzucam tu listę czynności wymaganych do wejścia na teren starcia.

Dotarcie do bossa na obszarze Coffee World:

  • Z bezpiecznego pomieszczenia w szopie, gdzie schodziliśmy pod ziemię zabieramy bezpiecznik. Leży on na stole niedaleko termosu do zapisywania stanu gry.
  • Badamy całą platformę stojącą przed szopą.
  • Na stoliku niedaleko platformy znajdziemy listę z potrzebnymi przedmiotami.
  • Idziemy do atrakcji o nazwie Espresso Express. Tam musimy zamontować bezpiecznik, a następnie odpalić karuzelę. Otworzy nam się przejście. Przechodzimy pod platformą i zabieramy moduł sterujący. Potem możemy wyjść na zewnątrz.
  • Kasetę znajdziemy za tekturową, machającą do nas postacią przy stoiskach na drodze do Fair Trade Fun Zone.
  • Nóż znajdujemy w sklepiku Gift Shop.
  • Maskę znajdziemy przy studni w pobliżu platformy do której muśmy te wszystkie rzeczy zanieść. Może się tu okazać konieczne układanie dowodów i profilowanie.
  • Po ułożeniu wszystkich przedmiotów na platformie pojawi się opcja wejścia do studni prowadzącego do starcia z bossem.

 

braz Zakochana / Girl in Love 30
Pokonaj Cynthię. / Defeat Cynthia

Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po pokonaniu bossa w rozdziale Przyzwanie.

 

braz Pełny gniewu / Filled with Rage 30
Pokonaj Zgrzyta. / Defeat Scratch

Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po pokonaniu pierwszego bosa w rozdziale Serce.

 

braz Chmura burzowa / Storm Cloud 10
Ucieknij przed Duchem Mroku. / Escape from the Dark Presence

Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie w rozdziale Casey.

 

braz Powstrzymaj potwora / Stop the Monster 10
Przerwij próbę relokacji Opętanego Miotacza za pomocą wzmocnienia latarki. / Interrupt a Taken Thrower’s relocation attempt with the Flashlight Boost

Pucharek związany z mechaniką gry. Opętany Miotacz to typ przeciwnika, który porusza się niezwykle szybko i ciska z dystansu ostrymi przedmiotami. Trofeum to będzie wymagało kilku prób, by wyczuć odpowiedni moment. Musimy bowiem strzelić w niego promieniem latarki w momencie gdy aktywuje ten swój szybki bieg. W razie czego na poniższym gifie widać moment zdobycia trofeum.

 

braz Mocy, przybywaj! / Growing Stronger 10
Ulepsz jeden raz dowolną broń. / Upgrade any weapon once

Pucharek związany z ulepszaniem broni. Wpadnie po zdobyciu dowolnego ulepszenia. Zobacz opis: braz Jest się z czego cieszyć .

 

braz Jest się z czego cieszyć / All Smiles 30
W pełni ulepsz jedną broń. / Fully upgrade a single weapon

Trofeum możliwe do pominięcia!

Pucharek związany z ulepszaniem broni. Jako Saga broń możemy ulepszać wykorzystując fragmenty maszynopisu zebrane przy okazji znajdywania śniadaniówek do trofeum braz Skarby ukryte wśród drzew. Przechodząc do pałacu umysłu możemy odnaleźć widoczne na poniższym screenie stanowisko do ulepszenia broni. Każda znaleziona broń ma trzy poziomy, ale nie znajdziemy wystarczającej ilości fragmentów, by całkowicie ulepszyć wszystko. Dlatego konieczne będzie zdecydowanie się na jeden typ broni. U mnie był to pistolet.

 

braz Noszę jego słowa / Carry his Words 10
Odkryj słowo mocy. / Discover a Word of Power

Trofeum możliwe do pominięcia!

Pucharek związany ze znajdźkami w wątku Alana Wake’a. Słowa mocy to specjalne spiralne grafiki, które odblokowują różne możliwości ulepszenia postaci. W grze możemy znaleźć ich wiele, ale do trofeum potrzebne jest tylko jedno. Najprostszym do znalezienia jest pierwsze możliwe w rozdziale Casey. W razie czego poniżej znajduje się materiał wideo z jego lokalizacją.

 

braz Terytorium koszmarów / Nightmare Territory 10
Podnieś mapę. / Pick up a map

Pucharek związany ze znajdźkami. Mapy lokacji są bardzo przydatne, by orientować się w terenie. Do trofeum wystarczy zebrać jedną i będzie to pierwsza znajdźka w grze, bo fabuła dosłownie nas prowadzi do tablicy z mapą. Polecam jednak zebrać wszystkie. Materiał wideo dotyczący ich lokalizacji znajduje się w opisie braz Rustykalny urok.

 

braz Rośniemy / Grew Bigger 10
Powiększ swoje miejsce na ekwipunek. / Upgrade the inventory’s size

Trofeum możliwe do pominięcia!

Trofeum związane ze znajdźkami. Ekwipunek w grze nie należy do szczególnie przepastnych. Dlatego też każde jego powiększenie jest na wagę złota. Do trofeum wystarczy jedno takie ulepszenie, ale zalecam zgarnąć więcej. Materiał wideo dotyczący ich lokalizacji znajduje się w opisie braz Rustykalny urok.

 

braz Kiedyś cię znajdę, znajdę cię / I’ll Find You 30
Znajdź wszystkie laleczki z rymowanek. / Find all Nursery Rhyme dolls

Trofeum możliwe do pominięcia!

Trofeum związane ze znajdźkami. Laleczek z rymowanek jest do znalezienia dokładnie 13. Są one niezbędnie do trofeum braz Odmieniona rzeczywistość. Warto tu podkreślić, by pamiętać o podniesieniu po wykorzystaniu w każdej z zagadek, by potem jakiejś nie zgubić. Ciekawym przypadkiem jest też ostatnia z laleczek, którą znajdujemy w walizce. Możemy napotkać jakiś techniczny problem z podniesieniem jej. Zalecam spróbować kilka razy. Sam musiałem podchodzić z różnych stron by gra załapała. Dobrze też przed próbą jej podniesienia uporządkować wszystkie dowody dotyczące sprawy zagadek. Materiał wideo dotyczący ich lokalizacji znajduje się w opisie braz Rustykalny urok.

 

braz Powalające widoki / Stunning Vistas 10
Ogłusz wroga granatem błyskowym. / Stun an enemy with a Flashbang

Trofeum możliwe do pominięcia!

Pucharek związany z mechaniką gry. Granat błyskowy otrzymujemy dopiero na późnym etapie gry, dlatego zalecam uważać, by przypadkiem gdzieś tego nie przegapić. Jest to bardzo potężne narzędzie na przeciwników. By otrzymać trofeum wystarczy jednorazowo cisnąć granatem w przynajmniej jednego przeciwnika.

 

braz Papatki / Gone for Good 10
Pokonaj wroga wybuchem. / Defeat an enemy with an explosion

Trofeum możliwe do pominięcia!

Pucharek związany z mechaniką gry. W grze możemy znaleźć i zapakować do ekwipunku butlę z gazem. Ze względu jednak na znikomą mobilność naszą i szybkość wrogów są one dość mało użyteczne mimo swej mocy. Po wyposażeniu butli rzucamy ją na ziemię, musimy poczekać, aż przeciwnik się zbliży i wtedy z wykorzystaniem broni palnej ją zdetonować. W razie czego na poniższym gifie widać moment zdobycia trofeum.

 

srebro Urzeczywistniona opowieść / The Story Come True 50
Ukończ grę „Alan Wake 2”. / Complete Alan Wake 2

Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po ukończeniu gry.

 

braz Sezon myśliwski / Hunting Season 10
Ukończ rozdział „Kult”. / Complete chapter „The Cult”

Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po ukończeniu rozdziału Kult.

 

braz Ktoś tu jest / Somebody’s Home 10
Ukończ rozdział „Zaproszenie”. / Complete chapter „Invitation”

Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po ukończeniu rozdziału Zaproszenie.

 

braz Kurs na Kolizję / Into the Overlap 10
Ukończ rozdział „Serce”. / Complete chapter „The Heart”

Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po ukończeniu rozdziału Serce.

 

braz Powrót do Watery / Back in Watery 10
Ukończ rozdział „Miejscowa”. / Complete chapter „Local Girl”

Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po ukończeniu rozdziału Miejscowa.

 

braz Stoimy na straży nocy / We Watch in the Night 10
Ukończ rozdział „Nie ma mowy”. / Complete chapter „No Chance”

Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po ukończeniu rozdziału Nie ma mowy.

 

braz Old Gods / The Old Gods 10
Ukończ rozdział „Old Gods”. / Complete chapter „Old Gods”

Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po ukończeniu rozdziału Old Gods.

 

braz Dwoi mi się w oczach / Seeing Double 10
Ukończ rozdział „Zgrzyt”. / Complete chapter „Scratch”

Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po ukończeniu rozdziału Zgrzyt.

 

braz Rock ‘n’ roll, dziecinko / Rock n’ Roll, Baby 10
Ukończ rozdział „Przyzwanie”. / Complete chapter „Summoning”

Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po ukończeniu rozdziału Przyzwanie.

 

braz Ostatni Deerfest / The Final Deerfest 10
Ukończ rozdział „Deerfest”. / Complete chapter „Deerfest”

Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po ukończeniu rozdziału Deerfest.

 

braz Koniec jazdy / End of the Road 10
Ukończ rozdział „Wróć do domu”. / Complete chapter „Come Home”

Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po ukończeniu rozdziału Wróć do domu.

 

braz Talk-show / Talk Show 10
Ukończ rozdział „Późny wieczór”. / Complete chapter „Late Night”

Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po ukończeniu rozdziału Późny wieczór.

 

braz Nowy Jork / New York City 10
Ukończ rozdział „Casey”. / Complete chapter „Casey”

Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po ukończeniu rozdziału Casey.

 

braz „Return” / Return 10
Ukończ rozdział „Nawiedzenie”. / Complete chapter „Haunting”

Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po ukończeniu rozdziału Nawiedzenie.

 

braz Całe życie / All His Life 10
Ukończ rozdział „Pośpiewamy”. / Complete chapter „We Sing”

Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po ukończeniu rozdziału Pośpiewamy.

 

braz W luksusowym hotelu / In a Fancy Hotel 10
Ukończ rozdział „Pokój 665”. / Complete chapter „Room 665”

Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po ukończeniu rozdziału Pokój 665.

 

braz Opowieści dziwnej treści / Told and Retold 10
Ukończ rozdział „Return”. / Complete chapter „Return”

Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po ukończeniu rozdziału Return.

 

braz Za maskami / Behind the Masks 10
Ukończ rozdział „Maski”. / Complete chapter „Masks”

Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po ukończeniu rozdziału Maski.

 

braz Kult Słowa / The Cult of the Word 10
Ukończ rozdział „Film Zane’a”. / Complete chapter „Zane’s Film”

Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po ukończeniu rozdziału Film Zane’a.

 

braz Jego sposób na wyjście / His Way Out 10
Ukończ rozdział „Zniknął”. / Complete chapter „Gone”

Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po ukończeniu rozdziału Zniknął.

 

braz W komplecie / All Accounted For 30
Znajdź wszystkie bronie dla obu postaci. / Find all weapons for both characters

Trofeum możliwe do pominięcia!

Trofeum związane ze znajdźkami. Część broni zdobędziemy automatycznie podczas kończenia głównego wątku fabularnego, ale część można przegapić.

Trofeum wpadnie po zdobyciu:

  • braz Dawaj!
  • braz Gotowość do walki
  • braz Największe przeboje
  • braz Nie podchodź
  • braz Znajdź światło
  • braz Poświecimy
  • braz Jupikajej

 

braz Na raz / In One Go 30
Zabij wroga jednym strzałem z kuszy. / Defeat an enemy with a single shot from the Crossbow

Trofeum możliwe do pominięcia!

Pucharek związany z mechaniką gry. Kuszę możemy zgarnąć w rozdziale Miejscowa. Jest zamknięta w skrytce kultu z kłódką, do której kod to 527. By zdobyć to trofeum nie warto brać udziału w bezpośrednim starciu. Dobrą opcją jest zakradnięcie się do widocznego gdzieś przeciwnika i strzał w głowę. W razie czego na poniższym gifie widać moment zdobycia trofeum.

 

braz Odmieniona rzeczywistość / Shift in Reality 30
Rozwiąż wszystkie zagadki z rymowanek. / Complete all Nursery Rhyme puzzles

Trofeum możliwe do pominięcia!

Trofeum związane ze znajdźkami. Zagadek z rymowanek do zaliczenia jest dokładnie 17. Do zaliczenia wszystkich będą nam potrzebne laleczki związane z pucharkiem braz Kiedyś cię znajdę, znajdę cię. Warto też pamiętać, by po wykonanej zagadce podnosić potem użyte w niej laleczki. Materiał wideo dotyczący ich lokalizacji znajduje się w opisie braz Rustykalny urok.

 

braz Skarby ukryte wśród drzew / Hidden by the Trees 30
Znajdź wszystkie skrytki kultu i śniadaniówki. / Find all Cult Stashes and Lunch Boxes

Trofeum możliwe do pominięcia!

Trofeum związane ze znajdźkami. W grze mamy do znalezienia dokładnie 22 skrytki kultu oraz 21 śniadaniówek. Materiał wideo dotyczący ich lokalizacji znajduje się w opisie braz Rustykalny urok.

 

braz Kawowa rozrywka / Coffee-Themed Fun 10
Strzel do Pana Drippy’ego lub dowolnej innej tekturowej sylwetki w Coffee World. / Shoot Mr. Drippy or any other cardboard cutout in Coffee World

Trofeum możliwe do pominięcia!

Specyficzny pucharek możliwy do zdobycia w rozdziale Miejscowa. Podczas zwiedzania obszaru Coffee Word możemy natrafić na tekturowe ozdobne sylwetki. Wystarczy sobie w jedną z nich strzelić, by otrzymać trofeum. W razie czego poniżej znajduje się materiał wideo z jego lokalizacją.

 

braz Dopełnienie / Filling the Shape 10
Umieść talizman w jednym z miejsc na bransoletce. / Place a Charm in all of the bracelet’s slots

Trofeum możliwe do pominięcia!

Trofeum związane ze znajdźkami. W grze natrafimy na talizmany do użycia w bransoletce. Możemy je przypisać po odnalezieniu w menu ekwipunku tylko podczas gry jako Saga. Każdy talizman ma jakieś swoje specjalne właściwości. Początkowo mamy dostępne trzy sloty na talizmany, a po ukończeniu wszystkich zagadek z rymowankami otrzymamy jeszcze czwarty slot. Do tego pucharka wystarczy umieścić pojedynczy nowy talizman w jednym ze slotów.

 

braz Rustykalny urok / Rustic Charm 30
Znajdź wszystkie talizmany. / Find all the Charms

Trofeum możliwe do pominięcia!

Trofeum związane ze znajdźkami. Talizmanów do zebrania jest dokładnie 17 oprócz tego posiadanego w ekwipunku od samego początku gry. Są one z reguły nagrodami za zaliczanie zagadek z rymowankami. Poniżej znajduje się materiał wideo z lokalizacją wszystkich znajdziek związanych z trofeami w grze.

 

braz Powrót z martwych / Back to Life 30
Użyj talizmanu kubka, żeby zapobiec przegranej. / Use a Coffee Mug Charm to prevent defeat

Trofeum możliwe do pominięcia!

Trofeum związane ze znajdźkami. Jednym z wersji talizmanów jest ten w kształcie kubka widoczny na ikonce omawianego pucharka. Charakteryzuje się on tym, że po założeniu na bransoletce w przypadku śmierci w starciu Saga dostaje jeszcze kolejną szansę na dalszą walkę. Po użyciu jednak talizman się rozpada. Podczas gry znajdziemy kilka tych w kształcie kubka. Wystarczy sobie jeden założyć i dać się gdzieś ubić przeciwnikowi.

 

braz To, co najważniejsze / The Nice Things in Life 10
Pogłaszcz burmistrza Settera. / Pet Mayor Setter

Trofeum możliwe do pominięcia!

Trofeum związane ze znajdźkami. Burmistrza Settera możemy spotkać w lokacji Watery pod koniec gry. Jest to konieczne do uzyskania jednego z talizmanów dla Sagi. Materiał wideo dotyczący ich lokalizacji znajduje się w opisie braz Rustykalny urok.

 

braz Druga strona / The Other Side 10
Raz przełącz się między opowieściami. / Change between stories once

Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po pierwszej zmianie między grywalnymi postaciami.

 

Poradnik napisany w całości na bazie własnych doświadczeń z grą.
Zabrania się kopiowania bez zgody autora!

Grę udostępnił wydawca.